Spike & Co.

Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 26 september 2009 19:24

Ett fyrfaldigt leve för Dumle som fyller två år. Han leve... Hurra... Hurra... Hurra... Hurraaa!!!


  

Grönsakstårta


  

Födelsedagsgrisen och hans kalaskompis

Av Marie - 17 september 2009 12:48

Det har kommit två stycken pluttar sedan förra inlägget. Kola äter fortfarande som ni kan se på bilden och Dumle verkar tro att Kolas hö är godare än hans. Eller så vill han ha sällskap...


  


Jag kan förresten tala om att vi hittade Kola ute på köksgolvet igår och det var innan vi möblerade som på bilden. Undrar vad det var som lockade så mycket att han kände det som att han var på "fel" sida?


---------------------------------------------------------------------------------------------------


Klockan 13:35. Åtta pluttar till!!! :-D


---------------------------------------------------------------------------------------------------


Klockan 15:05. Ytterligare åtta pluttar är producerade och jag är inte så orolig längre. Killarna går ihop igen och de har även lite golvtid. Motion sätter igång magen.


Kola fick lite morot i måndags kväll och i tisdags. Igår och i morse fick han lite röd paprika. Det blir hödiet ikväll och bara en yttepyttebit av någon grönsak i morgon. Jag har kanske inte varit försiktig nog med igångsättningen? Tipsa mig gärna om "snälla" grönsaker!

Av Marie - 17 september 2009 11:28

När jag tog lite bilder på killarna så såg jag att Kola krystade igen. Jag har satt honom i lillburen för att se om han bajsar något. Hoppas!!! Äter gör han i alla fall.


  


Dumle verkar inte ha ont vad jag kan se. Jag fortsätter observera honom.


  



Av Marie - 11 september 2009 19:06

Veterinären ringde nyss om Dumles urinprov. Det innehöll normala mängder med bakterier. Vi kom överens om att vi kan släppa ihop killarna igen men att hålla lite extra koll på och det kommer missfärgat urin igen eller om Dumle verkar ha ont på något sätt eller har problem när han kissar.


Om han har problem så skall vi åka in med honom för att öppna och se vad det är som ställer till det för honom. Om han inte har problem så nöjer vi oss med att komma tillbaka om 4-6 månader för att följa upp "bifyndet".


Vi får vänta och se med andra ord.

Av Marie - 10 september 2009 15:30

Nu är det inte Kolas kiss-å-bajseri jag skall hålla ordning på längre utan Dumles så det fick bli ombytta roller i burarna. Dumle ville inte vara med på bild...

  

...så jag försökte muta honom med gurka.

  

 Han är väldigt söt vår lille Dumle men ibland misstänker vi att hans IQ inte är det allra högsta!

  

"Var la du gurkan matte?" undrar Dumle medans Kola tittar anklagande på mig eftersom inte han får någon.

  

"Äh, kom igen!" säger Kola...

  

...medans Dumle letar vidare.

  

"Matte! Jag hade ju hittat den för länge sen!" kvider Kola anklagande.

  

"Jag får väl ta och tugga på mitt torra gamla hö då."

Av Marie - 9 september 2009 18:44

Hur stora tror ni att oddsen är för att Dumle kvidande skall kissa rött två dagar efter att Kola akut fått åka in till sjukhuset?


Det blir Blå Stjärnan i morgon med. :-(

Av Marie - 8 september 2009 17:34

Eftersom jag inte kommer ut på Marsvinsnätet och är jättestressad till ridskolan så blir det ett blixtinlägg här på bloggen för att lugna alla.


Kola har haft problem med magen och därför fått tillbringa natten på Blå Stjärnan. Han svarade jättebra på behandlingen och har redan fått komma hem. Han skall bara äta hö och dricka vatten i en vecka framöver plus att han skall få de sista två dygnen av sin tredagarskur med Fibreplex. Han får sitta i Bobo-buren på handduk för jag skall hålla koll på pluttarna och kisseriet.


Han är mycket piggare och som doktorn sa så ser han mycket gladare ut i ögonen :-)


Lite sotis blev han dock när Dumle fick morot!


  

Kung Kola kikar ut från sin tron...


  

...medans Dumle gnager på sin morot.

Av Marie - 6 september 2009 19:29

A och jag har varit och marsvinsshoppat idag. En säck spån och en gnagarbro blev det. Den var lite läskig först tyckte Kola medans Dumle raskt gick in.


Vad är det här!


Det luktar gurka men jag ser ingen...


Här borta luktar det starkare!


Det här hustet luktar inte alls som de andra...


Dumles undersökning är snabbt avklarad, sedan är det hö som gäller...


Det är bra med långa tänder när gurkan trillar emellan...


Det låg ju gurka här nyss?


Gurkan slut? Då sticker jag till Dumle och käkar hö jag med. Hej då!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards