Spike & Co.

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie - 20 augusti 2011 13:20

När vi fick en bokhylla över efter att barnen bytt rum så fick den ett tillfälligt hem i köket. Efterom det går att vistas under hyllan om man är ett marsvin så blev det snabbt ett populärt tillhåll för grisarna. :-)


Det enda problemet var att golvet blev lite extra kissigt och bajsigt där under och jag har haft planer på att lägga någon sorts plastad handduk eller filt där under, men så fick jag syn på fleecebäddarna. Naturligtvis så skall de ligga där!


Här är en liten film på när Linnea upptäcker dem:



 

Av Marie - 19 augusti 2011 20:08

Är det någon mer än jag som har enbenta marsvin? ;-)


 

Av Marie - 18 augusti 2011 00:12

...om man stoppar ner kameran i buren och trycker av lite på måfå?


Hö...  


...lite av en sötmun...  


...lite mer av samma sak...  


...och en vacker filmstjärnesoftad liten marsvinstjej! :-)  


Igår eftermiddag vurpade lillmatte Amanda med en sparkcykel. Skrapat knä och axel och en ond underarm blev resultatet. Höger såklart. Vi bestämde att vi skulle kolla upp armen idag om det inte blivit bättre över natten, vilket det inte blivit. Snarare sämre.


Vi ringde till vårdcentralen och frågade hur vi bäst skulle bära oss åt och fick tips om att åka till Hisingsakuten (jouröppet startar från klockan 17) och låta en läkare titta på armen. Om läkaren tyckte att den behövde röntgas så skulle vi få åka till sjukhuset.


Fem i fem tog vi en nummerlapp på Hisingsakuten. Där fick vi träffa en läkare som försåg oss med en röntgenremiss. Vi tog en hamburgare på McD. Åkte till Barnakuten på Östra Sjukhuset där det var tomt i väntrummet och fick snabbt komma till röntgen och träffa en läkare. Klockan fem i åtta, alltså bara tre timmar efter vi tagit vår första nummerlapp, traskar vi ut från akuten med en konstaterad spricka och Amandas arm i en modern mitella! Slå det om ni kan!!!


Väl hemma igen möttes vi av spår efter att våra marsvin tydligen tyckte det var väldigt roligt att fått nytt och fräscht i buren! :-)


Vadå? Skulle vi ha spätt ut spån på det nysopade golvet och upp på pallhusen?!?  


Lite kvällsgurka på det...


Japp. Ni har rätt. Tassikyr är inplanerat till helgen!

  

Det är inte lätt att få skarpa bilder när man fotograferar själv. Armarna är ju för korta! ;-)  


 

 

 

 


Grabbarna bus skall flytta hem igen på söndag eller måndag, så de skall få full spa-behandlig tillsammans med tassikyren i helgen. Jag undrar om jag är lika poppis efter det? ;-)


P.S Jag håller på att filar på ett inlägg som svar på marsvinsmammans fråga. "Hej, hur du fått så fina marsvin? Den vita o svarta ser välvårdade ut!Är hela familjen inblandad i marsvins skötseln?" (Tack!) Jag tänkte att vi skulle ta lite bilder att illustrera med under helgens aktiviteter. :-) D.S.

Av Marie - 4 augusti 2011 21:58

Men tjejer! Jag då?!?  


  


  


 

Fina Linnea  


Fina Hera  


 

  


Kola - min älsklingskille  

Av Marie - 4 augusti 2011 00:57

Det var tråkig läsning som väntade nu när jag läst ikapp mig på bloggar efter semester.


Lilla Persilja har gått ur tiden och lämnar matte och tre kompisar i saknad...


Fina Julgrisen har också lämnat matte och flockkompisar efter sig...


Stora tröstkramar till både två- och fyrbenta från oss



Av Marie - 3 augusti 2011 21:56

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rovdjuret i bakgrunden fick jag hålla ett extra öga på. Vår lilla aktivitet klassades visst som buffé...  


 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards