Spike & Co.

Alla inlägg under juni 2012

Av Marie - 25 juni 2012 17:39

Ensam hemma och tråkigt fast ändå ljust väder... klart man skall plåta marsvin! :-)  


Jag heter Spike och litar inte riktigt på det där svarta som matten håller på och väsnas med...


...och högt upp har hon placerat mig också...


...bäst att hålla noga koll på vad hon håller på med...


...fast nu känns det lite bättre när jag fått en av mina fruar att "hålla i tassen"...


Här är jag med alla mina fina fruar. Det är Hera, jag, Daisy och Linnea från vänster till höger. :-)

Av Marie - 17 juni 2012 08:36

Jag har filat på ett jättelångt inlägg ett bra tag, men eftersom det verkar ha gått troll i det så känner jag att jag i alla fall måste ge en förklaring till varför bloggen numera heter "Spike & Co." istället för "Tjejligan". Vi har blivit med en Spike!


Fine Spike

 

På påsklovet åkte vi till landet och passade samtidigt på att hämta en lite kille på sju månader vars matte blivit allergisk mot honom. Han skulle omplaceras via Eragons, men eftersom det inte fanns någon lämplig kompis åt Spike där så bestämde vi oss för att vara jourhem åt honom så att vi kunde övertyga honom om att människor inte är så dumma fram till att han skulle få ett eget hem. Den allergiska matten hade inte kunnat ha honom uppe så han var tämligen ohanterad.


Nu slumpade det sig inte bättre än att Daisys kullbror Mason oväntat blev ensam så vi försökte sätta ihop Spike med honom, men en hormonstinn åttamånaders marsvinskille vet inte alltid sitt eget bästa, så det blev bestämt att både Spike och Mason skulle få bli kastrarter för att få fruar i framtiden istället.


Mason på operationsbordet. Matte Amanda håller i.

 

Det är någonting särskilt som händer när man har hand om den där extra omvårdnaden av en varelse som tillfälligt inte riktigt känner att livet är värt att leva (vilket är fallet några dygn efter en kastrering). Man bygger ett särskilt band. Helt plötsligt hade Spike slunkit ner i buren hos våra egna tjejer här hemma och Spike hade på något sätt lyckats omplacera sig själv... Det vara bara till att åka till Eragons och skriva på adoptionspapperna! ;-)


Så där har ni (den korta) förklaringen till varför bloggen numera går under namnet "Spike & Co."! :-D


Spike tittar på "människo-TV"


Det luktar gott här


Spike och jag tittar på Facebook


Hera är den snyggaste i Spikes ögon ;-)


Första ihopsättningen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards