Spike & Co.

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 1 januari 2013 06:35

Ja, Gott Nytt År på er allihopa! :-)


Det är trevligt med jul och nyår, men på något sätt så känns det ändå alltid som att man kan andas ut så fort nyårsafton är överstökad.


Bebisarna växer så det knakar och om de fortsätter i den här takten så kommer till och med Zorro ha passerat 300 gram på sexveckorsdagen. De har under den senaste veckan börjat rida på mamma mer och mer och när jag i söndags fick med mig kastraten Ozzy hem så blev det ett himla hallå när bebisarna fick göra sällskap med mamma och honom. Gossarna visade sig vara så talangfulla när det gäller att rida att jag inte vågade låta dem gå kvar med mamma och syster längre.



Ozzy är en snäll barnvakt som mest ruskar av sig Zingo när han är jobbig. När lillkillen blir allt för pestig så säger han ifrån, men det är inget överdrivet. Zorro verkar inte alls ha samma behov av att testa Ozzy. Bebisarna har inte diat på en vecka och fortsätter även efter ihopsättningen med Ozzy att öka bra i vikt, så det känns som om de var redo.


Här är en liten film från när jag gav de lite gurka igår kväll. Ozzy är en riktig mysfarbror som kommer göra någon familj riktigt lycklig i framtiden. Han tycker jag är störtläskig när jag dyker upp plötsligt (inte så konstigt, han känner mig ju inte ännu), men tvekar inte att göra småkillarna sällskap framme vid burgallret när gurka serveras. :-)



I kväll skall killarna flyttas till omplaceringen där Zingo snart skall få göra zilveragouti-snyggingen Milan med den busiga frisyren sällskap.


Silveragouti-snyggingen Milan med den busiga frisyren


Zorro får sitta kvar med Ozzy tills en lämplig kompis dyker upp. Det känns lite vemodigt att de skall flytta härifrån, men det är ju första steget till att de får varsin egen familj och få börja sitt riktiga liv, så på ett sätt känns det bra också. Jag skall sätta mig och snickra ihop ett brev till de framtida adoptörerna med info om bebisarnas första tid och vädjan om att de fortsätter hålla kontakt. Är det någon som känner sig intresserad så får ni maila Irene (info @ eragons.se) för lämplighetsintervju! ;-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards