Spike & Co.

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Marie - 26 augusti 2009 21:22

Om ni undrar vart jag tagit vägen så kan jag meddela att vi har fullt upp med skolstart här hemma.


Jag tycker det är så tråkigt när alla skolböcker har likadana papper, men har ändå inte lust att köpa en rulle till varje bok. Rätt var det var kom jag att tänka på att vi kan använda foton för att göra de enfärgade böckerna lite roligare!


Man börjar med att klä boken i ett (enfärgat) papper. Sedan väljer man några fina foton som man får att ligga stilla med en bit dubbelhäftande tejp (eller gör en rulle av vanlig tejp, det gjorde vi). Sedan täcker man bilden och lite till med genomskinlig klisterplast. Glöm inte att "sudda" med något över bilden för att få bort all luft, då kommer färgerna bättre fram.


Efter det är det bara till att dekorera med klistermärken och annat om man vill pyssla lite till. Här har ni resultaten:


Framsidorna på den bok J fått hittills och en av A:s...


...och baksidorna (J:s bilder är från Westernshowen på High Chaparral)


Fler av A:s framsidor...


...och baksidorna på desamma (på Dumleboken är fotot inte fastsatt ännu eftersom vi hade en bild för lite)


Och till sist A:s geografibok...


...med baksida


Killarna har fått nystädat idag. Det har kommit in fleece i buren igen fast på ett lite annat sätt.



Myshörnan

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards