Spike & Co.

Alla inlägg under december 2009

Av Marie - 28 december 2009 23:07

 

Näää, det är ju bara en nybadad Kola! :-D


 

Så här ynkliga blir vi när vi är blöta


 

Åh, nej! Nu kommer den där svarta morrande saken som blåser på oss också! Om jag ligger riktigt stilla här så kanske jag inte syns...


 

Matte har fixat varsitt fleeecekrypin åt oss att hålla värmen på i natt.


 

Om ni bara visste...


 

...hur mycket...


 

...putsande det krävs...


 

...för att få en..


 

...crest att ligga riktigt snyggt efter ett bad!


 

Dumle har visst också några strån som behöver rättas till...


 

Äh, nu orkar jag inte putsa mer. Kom Dumle så tar vi och käkar lite hö.


 

Men den där blixtrande saken då?


 

Okej då. Jag struntar väl i den...


Av Marie - 27 december 2009 07:29

Tänk att det var ett helt år sedan vi med pirr i magen åkte till Dalsland för att hämta hem våra små grisar. Det enda jag kunde om marsvin var det jag hade läst mig till på nätet, men jag har så länge jag kan minnas velat ha en liten limpa och nu skulle vi ju faktiskt få två! Att det sedan var julklappar till barnen, ja, det lyckades jag snart förtränga... ;-)


Det har hänt en hel del under det här året, men det som först dyker upp i huvudet är tacksamhet över att fått lära känna våra små killar. Jag kunde aldrig ana att de skulle vara stora personligheter och de satte genast igång att uppfostra oss människor i hur de ville ha det i livet. Det har varit fantastiskt att få följa när Kola hjälpte Dumle att hitta sin plast och visade honom att allt faktiskt inte var livsfarligt. Det känns som om båda killarna har hittat sin plats i familjen och de verkar faktiskt trivas lika bra med oss som vi med dem. :-)


Jag sitter just nu på jobbet (och kommer så göra fram till sju i kväll) och övriga människofamiljen är på landet, så killarna får roa sig själva under dagen. Men i kväll... då skall vi ha grönkålskalas!


God fortsättning på Er!

Av Marie - 19 december 2009 19:34

Jag sitter hos lillmatte och Kola hos stormatte. Undrar om det är skönare där borta?


     

Är det skönare här?


Åh, vad du är jobbig, Dumle! säger Kola.

 

Då går JAG till lillmatte!


Skönt att han gick! Fast det luktar fortfarande Kola...


Om jag gräver ner mig riktigt djupt så går det kanske bort?

 

  

Myyys!


Då sitter jag här minsann!


Puss på dig lillmatte!              

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards