Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Födelsedag igen!

Av Marie - 26 april 2013 17:03

"Tjoff!", sa det och så har det gått en månad och vi har födelsedag igen i familjen. Fast den här gången är det ingen fyrfoting utan Storhussen som fyller år. Detta firar han genom att ta med sig Lillhusse och 30+ andra 12-13-åriga killar med varierande grad av målbrottssvajiga röster till Tidaholm på fotbolls-Cup över helgen. Ni kan nog inte föreställa er aromerna som uppstått på söndag i gympasalen de kommer sova i med alla ej upphängda svettblöta fotbollskläder och skor!!! ;-)


Här hemma skall det gås på Gothenburg Horse Show och sedan jobbas daghelg (jag) och pluggas (Lillmatte).


Jag försökte mig på att få lite färska bilder på grisarna med hjälp av lite stimulansgodis, men som vanligt som osamarbetar Hera och Linnea och den här gången även Oliver väldigt väl för att jag inte skall få till en enda bild där alla tre är skarpa. De är sååå duktiga! :-)


Hera poserar vackert och duktig som en stenstod medans Oliver och Linnea utför sin allra bästa muräna-imitation med hjälp av Biltemapallarna...




 




...ända tills Hera får nog av fotomodellandet och ger sig av in under pallarna.





Kamikaze-Daisy bryr som som vanligt inte om vad jag gör utan nöjer sig med att hålla ett öga på mig medans hon glatt mumsar vidare, och får bara Spike vara under lite symboliskt tak så mumsar han ivrigt han med.




 


Hej då från oss för den här gången!

 
 
Wilma

Wilma

13 maj 2013 16:48

Nåå, vad gulliga dom är! Jag gillar väldigt mycket bilderna på marsvinen när alla ligger ner i varsin "säng". Åhh! Har själv ett marsvin!

http://www.kokarola.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards