Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Andas ut

Av Marie - 15 februari 2010 12:02

Tack för alla hållna tassar, tummar, tår och ben! De hjälpte!!!


Doktor Bosse klappade, pratade, klämde, kände och lyssnade på Dumle, hela tiden förklarandes vad han gjorde och kände. Allt kändes, såg och lät helt normalt, och i och med att Dumle håller vikten, äter och är glad så tyckte doktor Bosse att så länge vi inte ser att han har ont när han kissar eller om det skulle vara missfärgat urin flera dagar i streck så kunde vi ha is i magen (vilket A först tolkade som en något udda ordination! *fniss*) och vänta med ultraljud tills det finns mer uppenbara symptom på att något är på tok. :-D


*puh*


Det känns kanske som om vi varit väldigt dramatiska, men jag tror att det för både barnen och mig var bäst att vara beredd på alla möjliga utgångar så att vi inte skulle stå där oförberedda om det värsta skulle vara ett faktum. Nu kunde vi gå därifrån extra lyckliga istället. :-)


Ännu en gång, Tack!


Doktor Bosse lyssnade lite på Kola också, för han har hostat och satt i halsen väldigt ofta på sista tiden. Allt lät och kändes bra där också så Kola är väl bara lite extra glupsk eller slarvar när han äter och dricker. ;-)


P.S Irene. Om du har grön jacka så körde du iväg precis när vi svängde in på parkeringen. Det hade varit kul att träffa dig! D.S


-----------------------------------------------------------------------------------------


Lite senare:


Det är visst jobbigt att gå till doktorn. Båda killarna stensover och Dumle, den lilla filtfetischisten, har stoppat huvudet i ett rör. :-)

 
 
Karin F

Karin F

15 februari 2010 13:42

Hurra!

http://www.myosotis.se

 
Ingen bild

Rosen

15 februari 2010 19:51

Härligt att höra!

 
Linda&Ebba

Linda&Ebba

15 februari 2010 20:57

Hej! Har varit in och kikat, måste bara säga att hit kommer jag tillbaka! Jättemysig blogg. Vi håller tummar och klor för fortsatt välmående!

http://www.hundenebba.se

 
Eleni

Eleni

15 februari 2010 21:02

Hurra vad bra :) Söte dumle, klart man blir trött av en sådan pers. Jag och herrarna skickar nospussar till sånna duktiga små liv :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Irene

Irene

16 februari 2010 06:59

va bra att han mår fint!
det var nog inte jag som körde iväg, var blåklädd igår. Det kändes nästan som jag var där hela dagen 9-11 och 15-17
Hade ju inte direkt den bästa dagen igår. Så är det...många själar blir många sjukdomar. Karin är född hos mig och bara 3,5 år. Har en massa cancer och Bosse säger det inte rent ut men han vill nog slippa operationen på henne. Hennes enda syster Klara miste jag oxå i cancer vid bara 1,5 år. Operationen är svår för veterinären och ett kraftigt ingrepp för henne. Men jag vill ju ha henne kvar.

http://www.eragons.se

 
Ingen bild

Marie

16 februari 2010 12:14

Vad tråkigt att Karin är sjuk, Irene. :-( Det måste vara det allra svåraste med att ha älskade små familjemedlemmar med kortare livslängd än vad man själv har. Att veta när det är dags att släppa taget...

Styrkekramar till er!

 
Denise

Denise

16 februari 2010 22:26

Det var skönt att höra! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

18 februari 2010 09:10

Tack Marie!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

18 februari 2010 09:54

Så fint och höra att de mår bra! Om det är till någon tröst så kan jag bara meddela att det där med att slarva och sätta i halsen och sysslar mina grisar med också.
Ta hand om er!

http://dennadagen-lisa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards