Spike & Co.

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Marie - 7 maj 2010 00:45

Något som jag verkligen älskar är att skrota tillsammans med marsvinen på kvällarna. Oftast så sätter jag mig alldeles stilla nära buren och bara tittar på vad de håller på med. De äter lite, dricker lite, kollar omkring om de missat något smarrigt - allt medans de håller ett öga på vad jag tänker hitta på.


När de märker att jag tänker nöja mig med att bara finnas där nära så avtar aktiviteten långsamt. De går in och ut i husen medans de bestämmer sig för var de skall tillbringa den första sömnen för natten. Väljer varsin plats... tuggar eventuellt i sig en b-vitaminsplutt eller två...lägger sig med ett bakben lite skönt åt sidan... gäspar lite... ja, varvar ner helt enkelt.


Det är här som jag också blir påverkad. Jag känner hur musklerna slappnar av i kroppen... andningen bli lite långsammare... pulsen går ner... stressen rinner av. Vi kikar lite på varandra... jag känner mig som en medlem i flocken... accepterad...


Till slut är det någon som lägger ner huvudet i spånet... kanske till och med sluter ögonen... *mys*

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards