Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Beli & Lakritz

Av Marie - 15 juli 2011 13:49

Vi passar nu kusin M:s marsvin Beli och Lakritz. Beli betyder vit på slovenska och uttalas som Bailey på deras dialekt.


Attans vad svårt det är att fotografera ett vitt och ett svart marsvin tillsammans!


Först fick jag till ett som blev bra på Beli, men då blev Lakritz så mörk och oskarp att han nästan förvann...


 

...sedan fick jag till ett där Lakritz blev lagom ljus, men då blev Beli bara ett vitt blurr.


 

När jag väl fick till en hyfsad kompromiss, ja, då kisar Beli såklart! (Rödögda marsvin är mer ljuskänsliga än mörkögda.)


 

Vid 41:a försöket fick jag äntligen till en bild som jag tycker gör dem båda rättvisa tillsammans. Tur att vi har digitalkamera! ;-)


1133 gr Beli och 1322 gr Lakritz  

 
 
Eleni

Eleni

15 juli 2011 20:30

Är det något jag känner igen nu sedan Falcor så är det detta problem, han och Flinga bländar sönder de flesta bilder medan de mörkare i sin tur inte syns. Du slår huvudet på spiken :) Söta pensionatsvin förresten.

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Anna

Anna

16 juli 2011 13:28

Varför tror du att jag aldrig fick några bilder att visa upp på Allan och Julgrisen? ;-)

http://www.maskrosmarsvin.webs.com

 
Susanne

Susanne

21 juli 2011 14:22

Det blir nog inte så många på Zeke och Molly heller... suck men fina är de allt, Beli och Lakritz

http://wildawilmaochtanterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards