Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

En naken man!

Av Marie - 15 mars 2013 11:56

Nu kände jag att det var dags. Olivers päls har passerat längden som korthårsmarsvinen har och det börjar inte kännas praktiskt längre. Visst kan långhår vara fina i sin päls men det är inte så trevligt när det blir kissigt och börjar bildas tovor. Bäst att mota Olle i grind! Här är lite före-bilder:




 


Så här stilig blev han efter friseringen:




  


När det gäller mina andra marsvin så hjälper jag Daisy och Hera lite med intimfrisyrerna också. Spike och Linnea som är rena korthår har inte problem med att de grisar ner sig själva även om man faktiskt inte kan tro det när man ser Linneas rumpa.


Linneas rumpa


Hera har lite långhår i sig som visar sig som fluffigare päls och mamelucker och långsamtväxande släp. Henne ger jag en form av pottfrisyr baktill...


 


...medans Dasiy, vars päls är lite längre än korthårens i baken, bara behöver lite lätt trimning. :-)


  


Oliver var lika glad och nyfiken som vanligt efter trimningen och tog till och med några extra skutt. Godingen! :-)


   



 

 
 
Lisa

Lisa

15 mars 2013 13:03

Oliver är en riktigt snygg karl!

http://bobosbubbar.blogspot.se

 
Camilla

Camilla

15 mars 2013 13:11

Allt du vill ha, det ska du få... men jag vill ha dig naken då ;-)

Sötrumpa <3

http://kring.kringelkroken.se/blogg

 
Ingen bild

Eva

15 mars 2013 16:04

Hej. Å så fint. Har försökt själv att trimma ner ett av min dotters marsvin, men trimmern klarade inte så mycket och så tjockt hår. Vilken trimmer använder du?

 
Marie

Marie

15 mars 2013 17:12

Tack, tack å Olivers vägnar för komplimangerna! :-)

Eva: Jag använder Biltemas hårtrimmer för 169 kr. Det är lite pilligt för det går bara att klippa medhårs och med rätt vinkel på trimmern (extra pilligt på Oliver som har flera olika hårriktningar!), men är man bara noggrann och tar det lugnt och metodiskt så går det. Ta gärna hjälp av någon som håller marsvinet de första gångerna. :-)

http://biltema.se/sv/Hem/Hygien/Elektriska-apparater/Hartrimmer-84073/

http://dumlekola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin H

16 mars 2013 11:06

Superfint! Du är en riktig proffsfrisör.

 
Marie

Marie

16 mars 2013 14:02

Tack Karin! 20 gram lättare blev han. :-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards