Spike & Co.

Alla inlägg under augusti 2009

Av Marie - 11 augusti 2009 11:32

Här kommer lite bilder på när killarna gick loss på ett par persiljekvistar. Ja, jag vet att det är många, men jag fick så svårt att välja! ;-)



Bobo visar upp ett marsvins imponerande gaddar :-)


Jag blir alltid lika fascinerad av kontrollen ett marsvin har på sina tänder. De kan dra i ett tunt persiljeblad utan att det går sönder samtidigt som de kan klippa av både det ena och det andra. Kola brukar säga ifrån genom att nypas med varierande kraft, men han har aldrig skadat huden på någon av oss. Jag vet av erfarenhet att tänderna är rakbladsvassa då Dumle en gång misstog mig för Kola då jag skulle fösa honom ur vägen. Innan jag visste ordet av hade jag en lång rispa på handen, fast han fick nästan skrämselhicka när han insåg att det var mig han gett sig på! Helt obetalbar min fick han. *fniss*


 Släääpp!!!


 Är det vår tur nu?



Marsvin har så många ansiktsuttryck att de inte alltid ser ut att komma från samma art!


 Lady & Lufsen?


 Även Kola har gaddar!


Cigarren i mungipan


Äh, jag klipper av här va...


 Mjuuuka läppar


Papegojnäbb och spaghettisug



Åh draaa!


Kamelidisslande

Av Marie - 10 augusti 2009 01:19

Jaha, då var första semesterveckan över. Jag hoppas verkligen att de följande blir lite lungare annars kommer jag nog att krypa tillbaka till jobbet! :-)


Nej, skämt å sido, det har varit jätteroligt men oj så intensiv att vara en vecka på landet med barnen och deras kompisar. De första dagarna var det regn så då fick jag fotograferat marsvinen lite...


Här bor vi på landet


När det regnade ute kom gräset in till oss istället för tvärt om


Vi blev både matade och klappade...


...av alla barnen...


...fast det är bäst att se till att sno åt sig de godaste stråna!


...men när solen väl kom fram så var jag för upptagen av havet...



...poolen...



...hästarna...



...traktorn...



...och Furulundsbadet...



för att komma ihåg att plåta guldklimparna ute i hagen :-(


Vi får se till att bjuda på fler betesbilder efter nästa vända till landet!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards