Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

En lördagskväll i Göteborg

Av Marie - 16 januari 2010 21:40

En "före"-bild. Det är ju oftast efter städ man vill fotografera, men här är den, den hemska sanningen! ;-)

Den här möbleringen ser lite tråkig ut, men är en favorit hos killarna. De flyttar själva på kartonghusen fram och tillbaka och får på så sätt nytt att utforska och bralla runt i hela tiden.

 

Jag har väl berättat att vi har en överenskommelse, marsvinen och jag? Jag börjar med att städa hö-lådan och får sedan ostört städa resten av buren. (Är du inte färdig snart? undrar Kola.)


Jippie!!! Hö på väg!!!


*tugg, tugg, tugg*


Mocka lite... *tugg, tugg, tugg*


...sopa lite... *tugg, tugg, tugg*


...torka lite... *tugg, tugg, tugg*


...nytt spån... *tugg, tugg, tugg*


Åh, nu är hon färdig! Kom och titta!


Jag tycker att det duger. Vad tycker du?


Vi såg inte myset i fleecelådan så matte bytte till mysrulle istället. Den gillar jag!


*tugg, tugg, tugg*


Det blir gott och blandat till kvällsmat. Persiljeblad, morot, röd paprika och gurka. Till höger ser ni den senare kvällssysselsättningen. Leta persiljestjälkar i spånet!


Godis i maten!!!


De har lite olika stil. Kola lämnar inte skålen medans Dumle kör en lite mer dold profil till att börja med.


Matte hjääälp! Han är i vägen!


Det är bitarna längst bort som är godast.


Passa-dej-gosse! säger Kola. Dumle backar...


...för att sedan knö sig ner i alla fall! :-D


Mmmm... jag fick napp!     


Trevlig helg på Er!

 
 
Eleni

Eleni

17 januari 2010 13:38

hihi så söta busar, och vad fint det blev :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Rosen

17 januari 2010 21:10

Hihihihi det syns vilka som bestämmer hur det ska va
Så härligt, fint och gott dom har det

 
Merlins matte med BRUDARNA

Merlins matte med BRUDARNA

18 januari 2010 17:38

Hmm kan grabbarna tala om för brudarna att man SKA hålla sig borta när matte städar - Duktiga killar tycker jag ^^
Här åker brudarna gärna sopskyffel eller sitter i högen som skall ner i påsen!

Phuss och kläm på er

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

19 januari 2010 14:58

Dizel tackar så mycket!

Måste även passa på att fråga dig, såg på dina bilder på buren att du har vaxduk/golvmatta i botten, har du typ silicon i kanterna? Hoppas du förstår vad jag menar. (Det är nämligen hög tod för mig att byta vaxduk i burskåpet...)

Hälsningar Denise

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

20 januari 2010 14:05

Åh de är så himla söta dina små grisar!! Och de verkar ha det hur bra som helst hos er! Så klart. Vad annars? =)

http://levermittliv.wordpress.com

 
Petra

Petra

23 januari 2010 10:46

Du tar jättefina bilder! Mina gör likadant med grönsaksskålen så jag har skippat den och sprider ut grönsakerna i hela buren istället. Då kan ingen blockera :)

http://cavycritters.blogspot.com

 
Amanda

Amanda

25 januari 2010 21:06

Jätte fina bilder och helt underbara grisar!

http://pimkiesmarsvin.hemsida24.se

 
Jenny

Jenny

1 februari 2010 17:09

Men åååhhh jag blir så LYCKLIG när jag ser dina fina bilder :)
Hur fäste du dina vattenflaskor ?
Mina marsvin har ju också en bokhylla att springa i men de har en skål vatten .
Det där ser ju smidigare ut ;)
Vad har du i botten på lådan ? Blir det inte kissigt och förstört ?
Många frågor .
Kram Jenny

http://jennyringblomman.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

1 februari 2010 18:59

Alla: Tack för era fina kommentarer! :-)

Jenny: Det är en vattenflaskhållare för cyklar som vi skruvat upp. Observera att det fungerar bättre med en stor vattenflaska, men du har ju många grisar så det behövs kanske ändå.
I botten ligger det en plastmatta och kanterna är tätade med silikon. Om/när jag skall göra om det så kommer jag välja en våtrumsmatta som går upp lite och svetsa ihop den i hörnorna. Det kommer nog hålla bättre, men det är smidigt som det är också. Bara till att torka av med disktrasa och diskmedel!

 
Jenny

Jenny

4 februari 2010 23:42

Tusen Tack för tipset.
Nu är den på plats ,vi hade 2st i garaget :)
Ha det bra .Tjejjerna tackar så mycket ;)
Mvh Jenny

http://jennyringblomman.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

5 februari 2010 08:10

Jenny: Återvinning är ju aldrig fel! ;-)

 
Ingen bild

Rosen

10 februari 2010 20:49

Hur är det med Dumle och Kola
Längtar efter en ny blogg:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards