Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Harmoniskt

Av Marie - 11 november 2011 20:38

Linnea och Hera är verkligen mysiga ihop. I och med att det är så självklart att det är Linnea som bestämmer (från första dagen) så är det sällan något gruff. Hera är bra för Linnea med, för hon livar upp lite med sina toksprallerier så att det smittar av sig.


  Så här goa var vi andra morgonen ihop...


Varken Kola eller Hera brukade äta upp alla sina grönsaker så Linnea hade mer att dammsuga då, plus att Linnea rör på sig mer nu, så hon har faktiskt börjat slanka till sig lite. Jag kände över henne ordentligt häromdagen för att försäkra mig om att det inte var någon annan orsak, men det verkar vara den ökade motionen som gör susen! :-)


    ...och på kvällen delade vi mysrulle


Hon använder sina tre framtänder precis som vanliga marsvin, fast hon får kanske koncentrera sig lite mer för att pricka rätt när det gäller att kapa ett enstaka höstrå. Det kan man se på den här lilla höätarfilmen.



Visst är de mysiga... <3

 
 
Ingrid

Ingrid

16 november 2011 22:23

Åå, fina tjejerna! De ser verkligen ut att ha det hur fint som helst tillsammans! =D

http://www.blandmolnen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards