Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Filmtajm

Av Marie - 10 december 2012 13:30

Alltså, jag kan sitta och titta på de här små trollen hur länge som helst. De utvecklas så fort och lär sig nya saker hela tiden. Jag har sett både Zindra och Zingo försöka sig på vattenflaskan och tror ni inte att Zorro vid sju dagars ålder i någon sorts glädjeskutt var uppe och red på ryggen på syrran! Det ska börjas i tid... ;-)


Något jag inte är lika förtjust i är att mamma Ce'Nedra är en gallergnagare och att ungarna glatt härmar hennes beteende så gott de kan. Busar!


Här kommer tio plus fem minuter från igår kväll för de som känner att de har en lucka att fylla. Jag har inte haft stora luckor i helgen men fastnar ändå. Jag slänger in en liten film från frukosten i morse också. :-)




 
 
Ingen bild

Åsaj

11 december 2012 06:15

Hej! Vilken trevlig blogg!! Jag har många luckor att fylla, så jag vilar gärna ögona på dessa små sötnosar:-)

 
Anna med Doris, Daisy, Hedvig och Bubbel

Anna med Doris, Daisy, Hedvig och Bubbel

12 december 2012 19:51

Å så söta de är!! Blir riktigt avundsjuk på dig ;) När den ena lille tvättade sig så smälte en bit av mitt hjärta.

http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.com

 
Erica

Erica

14 december 2012 10:58

Hej! Är ny blogg läsare och undrar en sak.
Hur många marsvin har du?

http://Thelittlesweetgirl.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

14 december 2012 22:13

Tack Åsaj och Anna! Jo, jag inser att jag är riktigt lyckligt lottad som får vara med om detta, och jag tar vara på varje minut. :-)

Erica: Jag har fyra marsvin. Det är Hera, Spike, Daisy och Linnea som du ser på bilden längst upp. Sen är jag engagerad i Eragons omplacering av marsvin också och blir därigenom ibland jourhem åt marsvin som av en eller annan anledning behöver lite tid på sig innan de kan leta egna permanenta hem.

Ce'Nedra, som var dräktig när hon kom in för omplacering, är ett sådant marsvin. Hon behöver föda sina ungar och dia färdigt dem och återhämta sig innan hon får ett eget hem. Bebisarna kommer också omplaceras när de är gamla nog och väger tillräckligt mycket. :-)

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards