Spike & Co.

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Marie - 29 december 2008 01:40

Det här med lugn och ro i början är lite svårt här hemma just nu. Vi har besök från Slovenien och alla som varit lite söderut kan nog intyga att diskussionen är bullrig och högljudd och pepprad med glada skratt, och naturligtvis är det i köket man håller till. Fast killarna kilar omkring i sin bur och äter och har sig, så de verkar inte ha så ont av det.


I morse när jag snyggade till lite i buren och la in ett stort fång nytt hö så kom det ett för mig nytt marsvinsljud ur Dumle. Det liksom kluckade lite svagt om honom när han bökade runt och letade efter de godaste nya höstråna. Det lät jättemysigt!


Det är verkligen underhållning att sitta och titta på de små liven. Jag förstår full ut uttrycket "marsvins-TV". Jag har lite svårt att slita mig... ;-)


Ikväll vågade även Dumle ta emot något ätbart från famnen. Två små persiljekvistar var det som fick honom på fall. Likadana kvistar som de han behandlade som osynliga igår.


1. Parallellgos

2. Dumle äter hö

3. Det var viss något ätbart här uppe också!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards