Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Vägning nummer sju och åtta

Av Marie - 10 mars 2009 08:15

Jag vägde killarna för ungefär en vecka sedan och då vägde Kola 1260 g och idag väger han 1290 g. Han har inte stoppat sin uppåtgående trend. Dumle däremot vägde 1110 g för en vecka sedan, d.v.s samma som gången innan, och idag stod han på 1105 g.


Det är helt klart Kola jag får hålla ögonen på. Det är han som stannar längst vid matskålen när de får grönsaker, och det är även han som är benägen att återvända efter en stund.


Sedan jag hade min "bantningsvägning" så har jag inte stoppat till dem extragodis lika mycket, men jag har inte varit så konsekvent med att ta bort matskålen. I och med att Dumle står stilla så verkar "extragodisnivån" vara OK nu, så det är ta bort matskålen vi får jobba med. Det och Bootcamp! ;-)

 
 
Pezze

Pezze

10 mars 2009 20:09

haha.. får mig tänka på mina katter..
Poppe den tjockisen återvänder gärna till matskålen, om han känner det minsta hunger i magen..
medan Maxi den spinkige (som e herren i huset), han äter då bara lite o sen får det vara nog..
sen när han e hungrig igen så e det tomt...
Så han komma till mig o sätta klorna i min lår då jag sitter vid datorn/tittar påtv:n... Han ger sig inte, tills han får som han vill..
E visst hans slav.. *S*

http://humbybumbysknasigavarld

 
Merlin med matte

Merlin med matte

11 mars 2009 21:30

Bootcamp känner vi igen då *muttra lite*
man är inte tjock... man har PONDUS ^^mer


Give Me Five från flocken.
Kläm på rumpan från matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

12 mars 2009 00:56

Hört i Uppsala idag:
NU får ni ge er! Ni kan OMÖJLIGT vara hungriga nu!

http://dennadagen-lisa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards