Spike & Co.

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Marie - 4 mars 2009 22:55

Nu var det länge sedan jag skrev något här i bloggen. Barnen har som sagt varit sjuka och A är faktiskt inte riktigt bra ännu. Hon är inne på sitt 13:e dygn med feber nu trots penicillin och hon har obehagligt högt värde på snabbsänka och vanlig sänka! :-(


En orolig mammahjärna snurrar lätt iväg och föreställer sig det ena hemska scenariot efter det andra. Nu idag fick vi svar på hennes blodprov och förutom en ännu inte låg sänka så ser alla värden bra ut. Vi skall till läkaren om en vecka igen och då skall jag fråga om de testade henne för fästingbett också. Jag vet inte varför det inte slagit mig innan, men A:s klassföreståndare påpekade för mig att det kanske kunde vara en orsak. Jag har inte sett några fästingbett, men det behöver inte betyda att hon inte haft något.


Febern börjar så smått ge med sig nu verkar det som. Den var bara strax över 38 nu i kväll till skillnad mot innan helgen då hon var uppe ända i 40,5! Synnerligen obehagligt! Men som sagt, jag tror att vi börjar gå åt rätt håll här nu. *håller tummarna*


Marsvinen mår bra, men de har nog haft lite tråkigt de här veckorna. Det har ju inte varit så stor focus på dem direkt. De har haft rent och varit mätta och fått komma ut då och då, men inte så mycket mer. Några foton har jag dock lyckats prestera. Eftersom skokartongen jag brukat servera hö i under golvtid blivit så sunkig så har deras "matbord" fått agera stadig höskål tills jag fått fatt i nya kartonger. Den går tydligen lika bra att äta ur som att sova i :-)


Sova är något som de snabbt tar till nu när vi inte varit så närvarande när de varit på golvet. Kola gärna inklämd mellan lådor i ena änden av köket och Dumle har fattat tycker för toalådan i kökets andra ände. Bildbevis på allt detta följer här:


PS. Sonen J har förresten förutom sina två feberdagar hunnit med att stuka foten på gympan plus dubbelsidig öroninflammation med två brustna trumhinnor och påföljande penicillinkur. Allt i förra veckan! :-/ DS.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards