Spike & Co.

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Marie - 2 februari 2009 09:02

När vi skulle åka hem från Halland igår så skulle jag skynda mig ut för att låsa upp bilen (det var fyra barn som väntade i kylan på att få packa in). Tror ni inte att jag trampar rejält snett på ett fruset hjulspår i gräsmattan så att jag stupar och slår i det andra knät! Oh, vad ont det gjorde!


Nu går jag här med svullen vänsterankel och ett högerknä med både skrubbsår och blå bula :-( Vi som skall åka skidor torsdag till söndag!


Som det ser ut nu så får jag nog hoppa över ridningen i morgon (om jag inte väljer att skritta när de andra gör med avancerade övningar) och katten vet om jag får ner den här ömma foten i en pjäxa om bara ett par dar.


Jag får väl följa med som barnvakt och mattant. Min underbara svägerska erbjöd sig genast att hoppa över en skiddag så att vi kunde hitta på något annat bara hon och jag. I vilket fall som helst så blir det trevligt med lite semester tillsammans hela familjen. Maken har varit väldigt frånvarande nu i januari.


Killarna blev väldigt glada när vi kom hem igår. Var har ni vaaarit!!!, skrek de. Vi svälter ihjäääl på vår höfrukost! Det blev extra god grönsakstallrik till middag kan jag tala om. Sedan var det racing och popcornskutt på köksgolvet. De uppskattar tiden utanför buren mer och mer för varje dag. Det märks tydligt.


De gillar att vara med när jag diskar och lagar mat, fast allra roligast är det när jag gör fint i buren. Då är de bara sååå nyfikna! :-)


Tack och hej från en linkande tjej... eller tant... eller klant... välj själva! ;-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards