Spike & Co.

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Marie - 11 februari 2009 10:15

En Cacambo som inte riktigt vill vara med på bild ;-)


Idag stoltserar Kola med 1215 g och Dumle ligger på 1075 g.


Idag är både barnen och jag lediga så vi har haft en jätteskön sovmorgon. A har inte fritids längre och var ensam hemma igår och i förrgår när jag jobbade förmiddag. På måndagen gick det jättebra, men igår ringde hon hem många gånger och sa att hon inte orkade ta frukost, var trött (men vaknade själv halv åtta) och hade ont i magen. Inte gick det över av att gå på toa heller. Maken åkte hem vid lunch och gav henne lite att äta.


När jag kom hem strax efter två så räckte det att jag kom innanför dörren för att förstå att hon inte var frisk. För det första så sov hon. Det gör hon bara på nätterna om hon inte är sjuk. För det andra så luktade det feber lång väg. Jag kan inte förklara hur det luktar, men det går inte att ta fel på, och visst hade hon 39 grader när jag tog tempen på henne.


Stackars duktiga lilla tjej som varit sjuk ensam hemma nästan hela dagen! Hon sov gott i natt trots att hon sov nästan hela förmiddagen och nu på morgonen är hon mycket piggare. Det hon var mest ledsen över är att vi skulle rida igår och när det är lov så brukar hon få stanna och titta på när jag rider. Jag lovade att hon skall få göra det nästa gång även om det är skoldag dagen efter och då blev hon lite gladare.


Jag själv var och red igår trots min ankel. Den är fortfarande lite svullen just över fotknölen, men jag är duktig på att ha den lindad. Det gick ganska bra, men jag litar inte riktigt på foten och hade inte riktigt samma balans som vanligt. Jag hade luriga Cacambo igen och vågade inte fullt ut "bråka" med honom för att få honom riktigt dit jag ville, men det gick ganska bra ändå.


Nu skall jag peta i barnen och mig själv frukost, sedan är det stora skidtvätten som väntar. Jippiiiieeee! *not* ;-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards