Spike & Co.

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Marie - 22 juni 2009 23:21

Dagen innan midsommarafton fick käre far i uppdrag att handla hö på vägen hem från jobbet. Jag fick skicka ett mejl för annars finns det inte en chans i världen att käre far minns dylika uppdrag. Nu föll det sig inte bättre än att det var vajsing på mina mejlmöjligheter, men detta märkte jag inte förrän käre far kom hem. Utan hö! :-/


Det blev till att köpa en påse nödhö på mataffären. Ärligt talat så luktade det precis som det örtte jag blir serverad i Slovenien! :-S


Nåja. Nöden har ingen lag. Idag kom käre far hem med en påse "riktigt" hö. Jag gjorde rent i lådan och la på ny fleece, sedan i med nytt, fräscht, väldoftande hö. Oj, vilken höfrossa det blev!!!


"Stör mig inte! Jag äter RIKTIGT hö!!!"


"Det bästa av allt...", säger Dumle, "...är att det går att gömma sig i också!!! Till skillnad från det där andra skräpet!"


Här kommer lite bilder från vår midsommar i Värmland också...


Hos kompisar i Värmland


Vacker utsikt från altanen


Barnen fiskade


Midsommarens första fångst...


...som grannkatterna Pysen...


...och Naala fick till lunch sedan


Pion på väg (måste testa macron!)


Sedan kom regnet!


Killar som grillar




En monsterabborre!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards