Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Bobo is in da house!

Av Marie - 10 juni 2010 17:28

Så har äntligen vårt lilla passningsmarsvin Bobo kommit till oss igen. :-)


Så här cool är man fem minuter efter man landat efter en biltur:



Under tiden som Bobo och A gosade så gjorde jag iordning semesterburen. Sedan blev det vägning, kloklipp och rumprensning. Lika bra att ta allt det tråkiga på en gång, fast bad av alla tre killarna får vänta tills på lördag. Bobo vägde 1241 g mot förra sommarens 1220 g så han ligger stabilt och bra i vikt trots att han är en gammal man. Han är minst sex år har vi räknat ut, och kanske till och med sju.


Efter det tråkiga så fick han landa i buren som är pimpad med den jättefina fleecebädden vi köpt från Eragons.


  


Den kommer ursprungligen från Bosse och brudarnas matte som knåpat ihop massor av fina saker som hon donerat. Även Dumle och Kola har fått varsin fin sak därifrån, men bilder på dem kommer lite senare. Bobo verkade i alla fall jättenöjd och satte sig genast och knaprade på lite hö...


 

Nyfiken Dumle

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Senare...


 

Bobo både provsmakar sin fleecebädd och popcornskuttar i den.


Han är lika förtjust i hö som vår Dumle. Ofta bara vickande strån som avslöjar att det finns något levande i buren.

Hade du något gott sa du?!

 
 
Ingen bild

Rosen

10 juni 2010 20:54

WOW! Vilket semesterställe:)

 
Eleni

Eleni

11 juni 2010 19:42

Å vad fin han är, och rejäl. Tur att han får komma till er och marsvinssemestra. :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Flemming

12 juni 2010 12:30

En riktig mysgris ...
Jag är lite undrande, har Bobo ingen burkompis/kompisar på sin ordinarie boplats eller semestrar dom var för sig ?

 
Ingen bild

Marie

12 juni 2010 14:11

Hej Rosen och Eleni! :-)

Flemming: Om du mailar mig på dumle-kola@hotmail.com så skall jag svara dig på den frågan :-)

 
Ingrid

Ingrid

12 juni 2010 14:23

En sån mysgubbe han verkar vara! Och vilken semester sen! ;D

http://www.blandmolnen.se

 
Ingen bild

Marie

12 juni 2010 14:41

Ingrid: Ja, han är verkligen en mysgubbe. Jag blir så uppvaktad så jag nästan blir generad! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards