Spike & Co.

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Marie - 10 maj 2011 18:36

Nu har Hera kommit hem efter att under sövning fått tänderna fixade av Bo Runsten & co på Blå Stjärnans Exotiska.


Det första jag gjorde när vi kom hem var att i mitt knä erbjuda henne en protion Critical Care i en skål, och den försvann betydligt fortare än innan sövningen. Efter det satte jag ner henne i den avdelade buren och gick och hämtade hö. Jag gjorde "matljudet" och alla tre blev intresserade. Så fort höet landade i buren satte Hera igång att äta! :-)


Bosse berättade att förutom den början till bryggbildning han såg igår så hittade han en sticka eller hårt höstrå som satt inkilat mellan två kindtänder på högersidan, och denna hade gjort ett sår i kinden. Troligtvis har hon fått såret och på grund av att det gjort ont bara tuggat åt ena hållet vilket gett att tandproblemet uppstått.


Det vore verkligen ett drömscenario, för då borde hon inte få fler tandfel bara hon inte får något som kilar fast sig i tänderna igen...


Nu skall vi bara se så att hon äter OK de närmsta dygnen, sedan kan vi blåsa faran över. 3011 kronor fattigare, men det är det värt! :-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards