Spike & Co.

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Marie - 9 maj 2011 15:31

För att se efter så att det kommer fina pluttar från rätt gris så har jag skärmat av så att Hera har en egen avdelning för tillfället.


Kolla in Linneas goa bakben!  


Det har kommit några pluttar men de är inte riktigt "fulla" ännu. Nu vill jag göra ett tidshopp tills i morgon när Hera är hemma igen och har hämtat sig från narkosen...


Och här ligger jag  

Av Marie - 9 maj 2011 10:45

Hera har början till bryggbildning i de främre av de nedre vänstra kindtänderna. De bakre var svåra att se på grund av saliv och matrester, så det blir sövning för bättre titt och fixning av tänderna i morgon.


Jag fortsätter att mata med CC fram tills dess. Hera är hungig och känns tom. Hon försöker sig på rivna grönsaker och hö, men ger snabbt upp. Det gör väl för ont. Hon fick en smärtstillande spruta hos doktorn som skall hålla tills i morgon.


Det som är positivt är att hon äter CC glatt och villigt och att hon har bra men något dämpat allmäntillstånd. Hon har då rakt inte tappat sugen! :-)


Håll tummarna för oss klockan nio i morgon bitti!

Av Marie - 9 maj 2011 06:35

Nu på morgonen vägde Hera 29 gram mer än första vägningen igår kväll. CC:n slinker ner lika lätt och jag kan inte vänta på att få komma till Blå Stjärnans Exotiska och få träffa någon. Helst Bosse!Hera kissade på mig förut, så den funktionen är igång, och jag hörde magen jobba när jag matade henne. Eftersom hon varit med de andra i natt så har jag ingen koll på pluttarna, men jag räknar med att det kommer att ge sig när jag sätter henne i transporten.Hoppas, hoppas, hoppas det är något lättfixat!!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards