Spike & Co.

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Marie - 26 maj 2011 01:49

För ett par år sedan satt jag ensam hemma framför datorn. Jag hade läst allt jag brukar följa på nätet och hade bara inte lust att ta mig för något annat. "Jag googlar på hästar vettja!"


Jag hittade en text som fick mig att först småfnissa, sedan skratta högt och till sist kvida av skratt med rinnande tårar. Jag var tvungen att se var jag hamnat och fick letat mig tillbaka till den här hemsidan. Den tillhör Carina Dahl som är en manusförfattare som då precis hade gett ut sin debutroman Familjelyckan.


Eftersom jag gillade hennes unika stil var jag bara tvungen att köpa och läsa hennes bok och köpte och läste även tvåan, Det Stora Svenska Vemodet, då den kom ut. Böckerna bygger på ett filmmanus som nu har blivit inspelat och har premiär nu i sommar. (Kronjuvelerna) Gissa vem som kommer sitta i biosalongen med mycket höga förväntningar! :-)


Någonstans på vägen hittade jag i Carina Dahls blogg en kommentar från en tjej som heter Cilla. Hon skriver mustigt ur verkliga livet på ett sätt som får mig att skratta hejdlöst. Jag läser inte regelbundet, men med några månaders mellanrum kommer jag på att det var länge sedan och tittar in och läser ikapp. Här har ni något som verkligen gjorde min natt!!! :-D (Sitter och okynnessurfar på jobbet...)


Helsköna kvinnor!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards