Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Vad doktor Bosse sa

Av Marie - 9 maj 2011 10:45

Hera har början till bryggbildning i de främre av de nedre vänstra kindtänderna. De bakre var svåra att se på grund av saliv och matrester, så det blir sövning för bättre titt och fixning av tänderna i morgon.


Jag fortsätter att mata med CC fram tills dess. Hera är hungig och känns tom. Hon försöker sig på rivna grönsaker och hö, men ger snabbt upp. Det gör väl för ont. Hon fick en smärtstillande spruta hos doktorn som skall hålla tills i morgon.


Det som är positivt är att hon äter CC glatt och villigt och att hon har bra men något dämpat allmäntillstånd. Hon har då rakt inte tappat sugen! :-)


Håll tummarna för oss klockan nio i morgon bitti!

 
 
Camilla

Camilla

9 maj 2011 11:23

Heja Hera. Du är bäst. Vicken bra matte du har som upptäcker ditt dilemma fast du försöker dölja det så gott du kan. Critical Care är jättesmaskens hälsar Kajsa (och resten av gänget som gärna skulle vilja få "slumpen", om det bara blev nåt över...)

http://kring.kringelkroken.se

 
Ingrid

Ingrid

9 maj 2011 14:59

Här viftas det med vimplar och hejas för Hera! Skönt på sätt och vis att det gick att se att något var fel. Förhoppningsvis ska det också gå att ordna! Vi hoppas och håller tummarna!

http://www.blandmolne.se

 
Ingen bild

Rose-Marie

9 maj 2011 21:32

Hon är i goda händer förstår jag.
Skönt att hon får hjälp. Ni finns i tankarna

 
Ingen bild

Flemming

9 maj 2011 22:04

Sällar mig till skaran tumhållare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards