Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Inte så farligt längre

Av Marie - 28 december 2008 01:06

När vi vaknade så var killarna fortfarande reserverade och höll sig i sina fack. Sedan kom min svägerska och kusin M som har marsvinet Bobo. De sa att det nog var lika bra att ta upp dem en stund och klappa dem för att visa att det inte är något farligt här. Det visade sig vara ett bra tips för efter lite klapp i knät och en stund på en filt på köksgolvet så var de inte längre rädda för att röra sig i buren även om det var någon i närheten.


Kartongröret som vi fick bilderna vi gav bort i julklapp i visade sig vara en jättehit! Det kunde man både leka tittut med och gömma sig i om det hände något läskigt. Sedan är det ju en finfin expressväg från huset till toahörnan också. Mycket uppskattat! Fast det skall nog ganska så snart ersättas med ett plastdito eftersom båda killarna verkar tycka det är trevligt att gnaga på.


De har börjat låta lite nu också. De snackar med varandra i buren och Kola kuttrade lite när han satt i J:s knä och blev klappad. Han vågar även ta emot godsaker i famnen. Dumle är däremot knäpptyst i knät än så länge och det vi erbjuder honom från handen verkar han tro innehålla gift, men han slickade A lite på armen under en lugn och mysig kelstund.


Och så lite bilder:

1. Kola äter hö

2. Skall jag våga ta gurkbiten? säger Dumle

3. Jaaa! Jag vågade!

4. Toaexpressen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards