Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Ommöblering

Av Marie - 26 mars 2009 21:18

Ända sedan vi var och hälsade på Irene på Eragons så har jag letat efter alternativ till vårt carport-hus för att kunna möblera om mer i buren. Hon tipsade ju oss om att möblera om ofta för att få killarna att röra på sig mer. Carporten kan jag bara ställa på två sätt, som på bild ett och på bild två, i och med att jag inte vill ställa huset i deras toahörna. Det övriga utrymmet har vi då möblerat om med rör, grenar och handdukar m.m


Idag kom jag på att jag kan använda vår orangea låda även i buren med spån i botten (eller sidan egentligen) och lite filt över. Den brukar vi använda med en handduk i när de är på golvet. Det andra huset fick bli en skokartong. De skall ju har varsitt hus och eftersom Dumle är allmänt pestig just nu och jagar runt Kola för att rida på honom mest hela tiden så vill jag att de inte skall behöva se varandra från husen heller. Blir lite lugnare så...


Skokartongen har två öppningar så det går att komma ifrån ivrig uppvaktare där och den andra lådan är så stor att det finns svängrum nog att komma förbi i lådan.


Det var två mycket nyfikna herrar som blev nersläppta i buren. Vi lät dem springa runt och utforska en liten stund innan vi la i höet. Sedan blev det lugnt och mysigt med tuggande på kvällshö... :-)

 
 
merlin med matte

merlin med matte

27 mars 2009 07:08

Om man har en carport måste man ha en bil ^^
nä skojja bara! Matte har köpt en sån där tunnel som vi kan busa i. I den kan man tokrusa från var sitt håll. Finns att köpa på Rusta billigt säger matte.

Ha en tokbra dag
Give Me Five

Merlin och Co

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dumle & Kola

27 mars 2009 08:35

Vi skall be vår matte ta en tur till Rusta. Där finns det kanske både det ena och det andra!

Pussa flickorna från oss!

 
Karin F

Karin F

27 mars 2009 08:49

Har ni tillfrisknat? Kommer ni till Tjörn imorgon?

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

27 mars 2009 09:00

Vi gör nog tyvärr inte det. J har fortfarande feber (verkar ha en lite lindrigare form av den A hade) och A har slovenskaundervisning. Jag vet inte riktigt vilken tid det är ännu. Hur länge brukar utställningar hålla på?

 
Karin F

Karin F

27 mars 2009 11:08

Beror lite på, del hur många marsvin som är anmälda, dels hur snabba domarna är. Men finalerna kanske blir vid 15-tiden? Brukar inte vara tidigare iaf, snarare senare, men imorgon är det inte jättemånga djur. Gurkätning är kul att se, det brukar vara strax efter lunch, kanske 13.30 då.

http://myoosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards