Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Första badet

Av Marie - 6 april 2009 19:02

Idag fick vi äntligen tummen ur och badade marsvinen för första gången. Deras talgkörtlar var inte så snygga, så det kändes som om det var dags. Det gick mycket smidigare än vad jag trodde faktiskt!


Här kommer lite bilder som vanligt. ;-)



 
 
Lisa

Lisa

6 april 2009 21:14

Hej Marie och marsvinen! Vad fint att de fick bli badade! Jag skrattar så åt Kola...han ser lite lätt förolämpad ut på bilderna tycker jag. Gick det bra? När jag badar mina marsvin "tappar" en alla ben och muskler i hela kroppen och ligger helt avslappnat och stilla, den andra sprattlar som en liten helikopter. Ta hand om er, Lisa

http://dennadagen-lisa.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

6 april 2009 21:42

Hej Lisa!

Här hos oss är det Dumle som blir som en disktrasa och Kola vill ha lite mer att säga till om. *fniss*

Jag följer din blogg och ditt date-ande med spänning och har många gånger velat lägga en kommentar, men jag får inte till det!!! Grrr!!!

Jag får kommentarsvara här istället!

*kram*

 
Pezze

Pezze

7 april 2009 00:18

*S*
håller lite med "lisa"
om detta :"han ser lite lätt förolämpad ut på bilderna"... *S*
det såg ut som de oxå sa:
" vad fan e detta"
o
" varför fotar du mig nu när jag ser ut så här" *S*
det e ju skönt att det gick smärtfritt för dessa sötisarna..

om jag hade badat(vilket jag har gjort en eller två ggr där bak, pga skit som fastnat i pälsen) mina katterna så här, så skulle jag har fått rejäla rivsår på mina armar.. *hua*

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Anna-Karin

Anna-Karin

7 april 2009 07:57

Jättefina bilder, så gulligt längst ner när dom kurar tillsammans :)
Jag har inte vågat bada mina än, bara gnuggat dom med en våtserviett när dom luktat urk.

http://marsvinenochjag.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

7 april 2009 13:01

Men marie, vad konstigt att det inte funkar! Vet du att man klickar på raden under inlägget där det står: "0 KOMMENTARER" Då ska du hamna på en annan sidan där du kan skriva din kommentar i en liten ruta. (Det kan förståss stå 2, 5 eller något annat nummer beroende på hur många kommentarer som finns där.) Berätta gärna var det går fel så kan jag se om det går att ordna!

http://dennadagen-lisa.blogspot.com

 
Karin F

Karin F

9 april 2009 08:23

Förresten - såg på ett annat ställe att du undrade om torkning efter bad. Jag kör med hårfön, jättelänge, tills de är helt torra och varma.

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards