Spike & Co.

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Marie - 5 april 2009 20:27

Det verkar fungera ganska bra med fleecen, men jag har gjort en del förändringar.


De här två första dygnen har jag använt en dubbelvikt fleecefilt över Toalätten i buren, men jag testar nu med ett enkelt lager istället. Jag resonerar som så att då ligger den blötaste fleecen (när de precis har kissat) direkt mot det uppsugande materialet under och blir fortare torr. Jag återkommer om resultatet.


Sedan kommer jag nog att byta fleece varje dag istället för varannan. Detta av rent estetiska skäl. Det blir ju en fläck där de kissat. Om jag nu använder en enkel filt, d.v.s en halv, så blir det varken mer eller mindre tvätt mot att byta en dubbel varannan dag, eller hur?


Något som jag ser som en omedelbar förbättring är att slippa plocka spån ur deras rumpor plus att jag upplever hela hantering som mycket mer dammfri. :-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards