Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Vårkänslor

Av Marie - 4 juni 2009 15:41

Vår Dumle verkar vara lite extra ansatt av vårkänslor idag, så han har kurrat och vickat rumpa och jagat Kola mest hela tiden. Kola har fått säga till på skarpen ett par gånger. Det är två mycket trötta marsvin som däckat i buren nu när Dumle lugnat ner sig lite.


De har bäddat i varsitt fack och ligger skönt utom synhåll för varandra. Det verkar som om det är lite svalare att ligga direkt på Toa-lätten. Jag funderar på att ha Toa-lätten utan fleece i carporten och ha kartonghus i mittdelen av buren så kan de välja hur de vill ligga nu när det börjar bli lite varmare.


Ni andra som har fleece i era burar: Väljer era marsvin att ligga på något annat än fleece när det är varmare?


Två som pustar ut.


Den amorösa huliganen.

 
 
Eleni

Eleni

4 juni 2009 23:29

jag har canvas (tror det heter det) bäddar mest på sommaren, de blir lite svalare, kan oxå läggas i frysen en stund först om det är riktigt varmt. Tegelstenar kan vara sköna att sitta på, dem brukar hålla svalkan. Men under den varmaste tiden är mina ute på bete och då lägger jag ut fleecebäddar i uteburarna på gräset, och då väljer dem att sova på dessa. Under nätterna sover dem inne men i ett svalt källar/sällskapsrum så där märks inget behov.

http://www,wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Marie

5 juni 2009 08:09

Eleni: Dessa canavasbäddar, har du gjort dem själv eller har du köpt dem?

 
Eleni

Eleni

5 juni 2009 20:49

min mamma har sytt dem, men jag kan tänka mig att det skulle va ganska enkelt att bara sy en sömm runt kanten på en canvasstuv som bädd.

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Karin F

Karin F

8 juni 2009 08:19

Ska ni inte börja fundera på SM nu när de förlängt anmälningstiden?

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

8 juni 2009 11:06

Jag hade siktet inställt på SM, men jag jobbar den helgen och det är näst intill omöjligt att få ledigt utanför den egna semesterperioden. Vi får nog satsa på en annan utställning att debutera i. Det hade varit roligt att träffas...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards