Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Världen vi lever i

Av Marie - 16 juni 2009 12:51

Idag är jag arg. Arg på människor som tar ut sina frustrationer på andra.


Vi har en jättegullig, duktig städerska från Iran i fastighetsskötarstaben i området där jag bor. Idag när jag kom hem så möter mig en mycket skärrad tjej. En alkolholpåverkad man hade kommit fram till henne när hon städade samtidigt som hon pratade i telefon med handsfree. Han säger hej och hon säger hej tillbaka och ursäktar sig med att hon pratar i telefon.


Mannen går iväg.


Sedan vänder han och går fram till henne och börjar gasta om utlänningar som kommer till Sverige och snor alla jobb - hans son är minsann arbetslös - för att sedan putta på henne och flera gånger boxa henne på armen!!!


Vad är det för värld vi lever i!!! Arrgggh!!!


Hon jobbar och sliter och betalar skatt och har precis lika stor rätt att bo och leva här i Svergie som någon annan. En mönstermedborgare för Guds skull! Inte för att man måste vara det för att få bo här, men om man nu absolut skall reta upp sig på någon så kan man väl börja med kriminella  och sådana som missbrukar förmåner och åker snålskjuts på andra.


Jag gick med M till hennes arberskamrater och försäkrade mig om att det hela skulle bli polisanmält och att det rapporterades till arbersgivaren. Sådant får inte passera obemärkt!


Nog om detta...


Här hemma i marsvinsvärlden är det betydligt mer harmoniskt. Här är det vitkål som gäller. Jag läste någonstans att det var någon som noterat att vitkål var något som marsvin aldrig verkar tröttna på, och jag kan inte annat än att hålla med! Alltid lika entusiastiska! :-)


Vitkål är gott!





 
 
Humlan

Humlan

16 juni 2009 20:23

Helt underbara bilder på grabbarna! Här tröttnas det på vitkål ibland på vintern, men nu när kålen är färsk och grön är den mer poppis än någonsin.

http://www.humlansmarsvin.se

 
Ingen bild

Rosen

16 juni 2009 20:24

Vad man blir arg när man hör sånt här.
Absolut ska detta anmälas.
En eloge till dig som tog tag i saken:)

P.S Alltid lika roligt att titta in på dina fina killar. Fina mysrullar du uppfunnit:)

 
Eleni

Eleni

17 juni 2009 15:45

Håller med, usch för sånna trångsynta människor! Kanon att du gjorde något åt saken :)
Så vackra dem är Dumle & Kola :)

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
merlin med matte

merlin med matte

17 juni 2009 18:16

Man blir både arg och ledsen när man läser sånt.
Bra att du reagerade! En eloge från oss.

Snyggosarna snygga som vanligt ^^
phuss och kläm från helikopter snurran Merlin med matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

17 juni 2009 21:05

Tack alla!

Ja, ibland blir jag så fruktansvärt förbannad på att vi människor är så plumpa och intoleranta och är så rädda för alla som inte är precis som oss själva.

Tack och lov så är ju majoriteten av ett annat virke! :-)

Jag uppskattar så att ni kommer hit och hälsar på! Kram till er alla!!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards