Spike & Co.

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Marie - 4 maj 2009 19:33

Idag har vi fått en jättefin 40*80-bur som vårt passningsmarsvin Bobo skall få ha som hus i sommar. Tack så jättemycket!!!

 Det slumpar sig faktiskt så att sommarburen har exakt likadan botten som vår bur här hemma, så det kommer bli matchigt värre när vi är på landet. ;-)


Jag har dessutom engagerat en kompis superhändige sambo (Tack, tack, tack!!!) i att hjälpa mig att konvertera en Billybokhylla till en 60*180-bur åt killarna och det verkar som om den kommer bli färdig till helgen! Vår nuvarande hemmabur kommer då bli en "på-landet-bur" så det blir mycket lättare att ta med sig marsvinen dit. Förutom när vi var och åkte skidor och min mamma passade killarna så har vi bara lämnat dem "opassade" över natten en gång sedan vi fick dem, och det kändes inte riktigt bra måste jag erkänna. Nu känns det mycket bättre inför nästa tur till landet!


På torsdag eller eventuellt fredag kommer det hit målare och skall måla mellan våra fönster och sätta dit nya lister. Det kommer blir kallt och tvärdrag, så killarna skall få inviga den nya sommarburen hemma hos en granne så länge. Det hade blivit lite knöligt att jonglera med vår stora bur, så timingen kunde inte ha varit bättre!


Nya bilder kommer dyka upp under veckan och till helgen.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards