Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Inte så bra :-(

Av Marie - 23 september 2011 12:50

Igår ringde jag till veterinären igen eftersom det inte verkar gå åt rätt håll med Kola. Jag slutade med Metacam och CC i lördags morse och han hade sedan dess segat sig ner från ca 970 till runt 950 gram. Jag fick en telefontid till idag, men i morse vägde Kola endast 904 så jag gav honom både Metacam och CC igen.


Veterinären har inte hunnit få en second opinion på Kolas röntgenbilder ännu (eftersom de har gått omlott hela veckan) men hon konstaterade att eftersom han helt uppenbart har ont någonstans och är problemfri på smärtlindring och att det inte gått över efter en dryg vecka med Metacam så finns det bara skiktröntgen kvar att göra och då bara för att diagnostisera. Om de hittar något då så är det med all säkerhet inte något behandlingsbart.


På min fråga om det kunde vara käkledsinflammation och om inte Baytril eller Bactrim kunde göra någon nytta så sa hon att det de ordinerade för det var just Metacam så... ja, det har han ju redan fått utan att det gått över. :-(


Jag skall få ett telefonsamtal på måndag med den slutgiltiga domen.


Fram till dess är det Metacam, CC och allt gott Kola möjligen kan önska sig som gäller...





 
 
Ingen bild

Lisa

23 september 2011 20:52

Nej vad tråkigt =(

Håller tummarna att det ska ordna sig.

Kram från Flisan & piggarna

 
Marie

Marie

24 september 2011 21:15

Tack för hållna tummar!

http://dumlekola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards