Spike & Co.

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Marie - 23 september 2011 22:31

Lite senare på dagen fick jag ett samtal från en annan veterinär som tyckte att det var värt att försöka ha Kola på Metacam i 10-14 dagar för att ge det hela en sista chans om det skulle vara en seglivad inflammation. Det är stormiga känslokast att går från hopp till inget hopp och till hopp igen, men det sista som dör är ju hoppet...


Det är så tydligt att det är något som gör ont eftersom han blir sitt gamla vanliga jag så fort det smärtstillande verkar. I eftermiddags var han på upptäcktsfärd i köket. Pigg och nyfiken. Han är ju så fin! <3

Av Marie - 23 september 2011 12:50

Igår ringde jag till veterinären igen eftersom det inte verkar gå åt rätt håll med Kola. Jag slutade med Metacam och CC i lördags morse och han hade sedan dess segat sig ner från ca 970 till runt 950 gram. Jag fick en telefontid till idag, men i morse vägde Kola endast 904 så jag gav honom både Metacam och CC igen.


Veterinären har inte hunnit få en second opinion på Kolas röntgenbilder ännu (eftersom de har gått omlott hela veckan) men hon konstaterade att eftersom han helt uppenbart har ont någonstans och är problemfri på smärtlindring och att det inte gått över efter en dryg vecka med Metacam så finns det bara skiktröntgen kvar att göra och då bara för att diagnostisera. Om de hittar något då så är det med all säkerhet inte något behandlingsbart.


På min fråga om det kunde vara käkledsinflammation och om inte Baytril eller Bactrim kunde göra någon nytta så sa hon att det de ordinerade för det var just Metacam så... ja, det har han ju redan fått utan att det gått över. :-(


Jag skall få ett telefonsamtal på måndag med den slutgiltiga domen.


Fram till dess är det Metacam, CC och allt gott Kola möjligen kan önska sig som gäller...





Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards