Spike & Co.

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Marie - 12 januari 2012 23:13

Jag fick en sån våldsam marsvinsanstinens igår kväll att jag SMS:ade Irene och frågade om det var OK att jag åkte och klappade lite på mina grisar efter jobbet (klockan 22:30!). "Nu? Ta hem dem!" blev svaret! *fniss*


Klart att jag skulle klampa in och väcka alla limpor bara för att JAG inte kunde hålla mig längre... ;-) Sagt och gjort. Jag blev lite förvånad över att Miss Daisy var den som var mest obekymrad i transportburen på vägen hem. Hera lekte struts och tryckte in huvudet under rumpan på Linnea som flyttade sig fram och tillbaka allt eftersom Daisy gick omkring och sniffade och grävde i fleecen.


Jag tog med lite av spånet i deras pallkrage för att det inte bara skulle lukta Hera och Linnea i buren. Varsin Biltemapall på mitten, hyllor i kortsidorna (så att det inte blev några stopp där någon kunde bli trängd) och massor med hö, sedan i med tjejerna. Jag försökte kollra bort dem lite med hackad Isbergssallad (Tacorester) och lite Oxbowpellets så de skulle ha något annat än varandra att tänka på en stund. Efter lite undersökande så börjar Daisy jaga skiten ur både Hera och Linnea! Och jag som gått och varit orolig för den "lilla"!!!


Ja, ja... Is i magen ska man ju ha i minst tre dygn så det var bara till att gå och lägga sig. De väckte mig inte under natten så det måste ju gått hyfsat i alla fall.


I förmiddags så gjorde jag en avskärmning av buren och köksbordsdelen av mina älskade kompostgaller (man kan ju trolla med knäna med dem!) där jag slängde ut diverse fleecegrejer och hackade grönsaker. Hon är väldigt försiktig Daisy, men hon är nyfiken på både mig och omgivningen och tvekar inte att gå i och ur buren alldeles själv efter ett par försök. Maktkampen pågår för fullt och Linnea har fått sig ett litet hugg i ena mungipan som jag får hålla koll på. Klämma ut lite var och på med Väteperoxid morgon och kväll. Det är mest Hera och Daisy som tampas. Linnea lägger sig gärna i en myskub och struntar i de andra. :-)


Jag har filmat lite men det får jag lägga upp i morgon eftersom det inte verkar gå att göra från mobilen (vet ni hur lång tid det tar att skriva detta!!! ;-) ) och barnen sover sött i rummen med datorer. :-)


God natt!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Haha!! Maken har somnat ifrån sin laptop så jag gör en kupp! Ni får se filmen i kväll (natt!) i alla fall. :-)



 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards