Spike & Co.

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Marie - 20 januari 2012 10:42

 

Efter lite fredligt vitkålsknaprande börjar Daisy galoppera omkring på köksgolvet vilket triggar Hera att springa efter och försöka dominera lite, men hon orkar ärligt talat inte riktigt springa ikapp så det rinner ut i sanden. ;-)


Medans Linnea fortfarande tuggar vitkål går de båda andra två in i buren för lite gemensamt bökande under fleecebäddarna där för att sedan gå ut och knapra lite mer vitkål. Linneas enda reaktion är ett förnärmat pip och en sidospark med bakbenet då en av de andra kommer lite för nära.


Daisy har helt klart fört med sig både liv och glädje till mina ganska bekväma damer. Jag har till och med sett Linnea poppa en gång och jag tror inte jag sett henne göra det tidigare. Glädjerusningar kan jag erinra mig, men inga popcornhopp...


Den stora skillnaden mellan att ha två och tre marsvin är att när de är två så vet de praktiskt taget hela tiden vad den andra gör. När de är tre så måste de först kolla in vad den ena gör och sen den andra och så fortsätter det så fram och tillbaka. De är sååå roliga!!! :-)



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards