Spike & Co.

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Marie - 30 oktober 2012 06:52

Jag har någon gång hört sägas att skaffar man sig en tatuering så vill man bara ha fler. Jag tror baske mig att det är samma sak med marsvin!!!


Jag har fyra marsvin här hemma i buren, men enligt mitt sätt att räkna (dubbla det lagliga minimåttet*) så får det egentligen bara plats 3,6. (De har tillgång till hela köket så fort jag är hemma plus att jag skall bygga större bur när de flyttar till vardagsrummet efter renoveringen där...) Ibland är det riktigt skönt att ha en klar och tydlig spärr så det inte går att skaffa fler, för jag kan verkligen förstå att det kan vara lätt att ta på sig fler av dessa älskvärda varelser än vad som är lämpligt!


Saker och ting blir ju inte bättre av att jag bor max tio minuter från Eragons omplacering och är där titt som tätt heller. Jag måste erkänna att jag alltid har en liten hemlig önskelista där. Det är alltid både sorg och lättnad som far genom hjärtat på mig när en av mina "önskegrisar" får ett hem.


I förra veckan så var det underbara lilla BabyZoo som fick ett hem hos Karin H. Som tur är så brukar hon hänga i Eragons FB-grupp, så då har jag möjlighet att tvinga till mig foton på lilla underverket i hennes nya hem.


Underbara lilla mysgrisen BabyZoo som knipit så många hjärtan <3


När jag var nere på Nansensgatan i helgen så var det genast en ny liten gris som fångade min uppmärksamhet...


Som vanligt så har marsvinsflickan ifråga fler bockar från min "inte-lista" än från den som jag tror att jag vill ha. Svart ansikte är så svårt att fotografera...


Men åh, så sött!


Jag gillar inte virvlar, det går ju inte att klappa dem rätt...


Men varför är det ofta dem jag tittar suktande efter!


De ser så elaka ut i ansiktet...


Fast just den här tjejen har ju faktiskt inte några ansiktsvirvlar... 


Och något långhår skall jag minsann inte ha! Jag fick ju utföra pälsvård för ett helt liv med den där Amerikanska Cocker Spanieln jag fick av min granne som tonåring. Fast jag rakade ju av Hera pälsen för en månad sedan, och det var ju inte så jobbigt...


Göta Petter! Nu  börjar jag väl snart titta efter långhår också!


Det är bara till att inse... Jag har slutat välja marsvin. Jag tror minsann att det är marsvinen som väljer mig istället.  


Ser ni det bedårande vita örat i allt det svarta?


Det enda som skulle kunna göra fina Momo mer perfekt i mina ögon är om hon hade haft en liten upprättstående plym av spretig kjol på baken. Men hon får nog snart också ett eget hem. Och jag skulle för allt i världen inte kunna tänka mig att byta ut någon av de allra vackraste grisarna jag har här hemma, så det är nog bara bra!


Men man kan ju alltid drömma... ;-)


* Länk till att beräkna hur stort antal marsvin som är lagligt i din bur enligt L80 (kap. 8 + bil. 1:4). Halvera antalet marsvin för att får det lämpliga antalet enligt mitt sätt att tänka, och kom ihåg att det inte finns några halva marsvin! *kastar sten i glashus*

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards