Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Lila

Av Marie - 21 maj 2009 15:35

Idag skulle jag ta ännu en mysig vilobild på mina små herrar men när jag sedan tittade på bilden i datorn så var det det här som mötte mig:



Mysiga viloställningar, ja, men urrrk vad sunkigt det var när jag fick se det uppförstorat! Bläää!!!


Dags att byta fleece. Det blev lila idag. Vad mycket smidigare det gick att byta nu i den nya buren! Jag föste in killarna i hörummet och började sedan byta med myyycket hjälp från Kola :-) Dumle ville hellre vara här:



Jag bestämde mig för lite luftigare inredning så det blev en kruka att gömma godbitar i plus en boll att putta på. Krukan var genast intressant men det återstår att se om bollen kommer väcka något större intresse.


Vad är det där för grönt?


Finns det något gott i?


Nä, men smakar den gott då?

 
 
Lisa

Lisa

22 maj 2009 15:03

Så där är det allt för ofta för mig! Men!? Vaddå? Ligger det en bajs DÄR!??

http://dennadagen-lisa.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

22 maj 2009 15:33

Jag kan tänka mig att frigående grisar som dina kan bjuda på en och annan överraskning! *fniss*

 
Eleni

Eleni

23 maj 2009 19:11

hehe "nyfikna i en grön skål" ;)
Jag blir minsann titt som tätt sugen på både dumle & kola (godiset alltså) när jag ser snyggingarna.

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Marie

23 maj 2009 23:42

Vi hade några olika namnförslag på gång när vi skulle få hem marsvinen. Från Astrid Lingren var det Skorpan och JumJum eller Melker och Alfred. I kryddväg Peppar och Curry sen var det Snickers och Dumle också.

Dumle är sonens favoritgodis och när dottern hörde Dumle så sa hon att "Kastaniens Number Two ser ut som en Kola" och det gjorde han ju faktiskt. På den vägen var det namnen Dumle och Kola kom till och nu kan jag inte tänka mig något annat. De passar dem bra tycker jag! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards