Spike & Co.

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Marie - 5 mars 2011 04:07

Jag hade läst på Kring Kringelkrokens blogg att de nysamsade marsvinen skulle hämtas hem i torsdags. Jag tyckte att det skulle vara kul att träffas så jag ringde Irene och erbjöd mig snabbt att hämta från tåget då jag insåg att Kringelkrokan skulle komma på förmiddagen (min eftermiddag var vikt åt att jobba).


Väl på Centralstationen så visade det sig att tåget var lite försenat (när är de inte det...?) så jag strosade omkring och tog lite foton.

  


  


Helt plötsligt så upptäcker jag att bjälkarna som sticker ut lite här och var faktiskt hade ansikten på sig...

  


...och det var många olika ansikten också!

  


Tänk vad man kan upptäcka om man lyfter blicken lite! :-) Fast det var ju inte det jag skulle skriva om.


Till slut kom ju Kringelkrokan.

  


Med sig hade hon fyra små fybenta individer som följde med till Eragons med hopp om att få nya familjer. Fine Ozzy hade faktiskt redan en familj som satt och väntade på honom. Tiger (som var ett av ormdjuren som kom i somras) hade förlorat sin kompis och ville ha en ny vän.

Ozzy & Tiger


Mötet verkade lovande och när de gett sig av så fortsatte vi att prata marsvin och gosa med de tre andra.

Justin


Sienna & Drew

 

Det var nog skönt att landa lite efter allt tågåkande. Det var i alla fall väldigt trevligt att få frossa i marsvinsprat utan människor med skeptiskt höjda ögonbryn! Tack!

:-D

Thomas, Niña & Stumpan - Kringelkrokans nysamsade flock...


...och lilla Maritza - den nya fjärdedelen som skulle få följa med hem

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards