Spike & Co.

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Marie - 1 mars 2011 08:21

Här sitter jag och äter hö, då va...

 


Om man inte räknar ett flygplansbyte på Heathrow så har jag aldrig varit i England. Jag har däremot känt mig lockad många gånger, särskilt när en väninna till mig talat om att hon varit på Afternoon Tea. Det kändes som en sån där grej man helt enkelt skall vara med om här i livet.


I söndags så tog väninnan saken i egna händer och bjöd hem mig och två av våra gamla grundskoleklasskamrater på just Afternoon Tea. Det var helt enkelt ljuvligt!

:-)


Till att börja med hade hon gjort fem olika sorters snittar. En med gurka, creme fraiche och färkost med örter, en med skinka och dijonsenap, en med äggsallad och krasse, en med lax och pepparrot och slutligen en med gorgonzola, rädisor och mörk choklad(!). De var helt fantastiska!


Efter snittarna serverades små scones men clotted creame och lemon curd, båda hemmagjorda naturligtvis, samt jorgubbsmarmelad och fikonmarmelad. Hur smaskigt som helst!


Efter alla dessa godaker och hur många koppar te som helst så ställde hon fram ett par kakor också. En mjuk kaka med farinsocker och massor av russin som fått marinera i te och så var det en lite söt muffin med blåbär och glasyr. Mmm...


Det behövdes ingen middag den dagen kan jag tala om! Tack! :-)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards