Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Att göra en Hera

Av Marie - 18 januari 2012 20:50

Det är ju väldigt mycket fart på Hera och Daisy och det visar sig som sagt på vikten också. Eftersom Daisy inte visat sig överdrivet intresserad av grönsakerna så har jag bestämt mig för att ta henne åt sidan lite när jag serverar dem på kvällen, så nu äter hon kvällsmat på spisen. Jag köpte med mig en liten fänkål från affären för att se om det föll damerna på läppen, och oj vad det gjorde det! Varenda smula försvann! Lite morot stod på menyn också.


Fänkål, ja tack!  


När jag kom hem från jobbet och släppte ut marsvinen på golvet så blev Daisy jätteglad! Lite små-pop sen gjorde hon en Hera... fast i turbofart! Se själva... :-) Tyvärr så tryckte jag av precis när hon började bocka igen.



Daisy har tappat ca 100 gram på en och en halv vecka, men hon verkar som sagt inte fara illa av det, tvärt om. Irene har berättat att marsvin som fått lite väl kraftig mat kan bli dämpade och sega och att de när de börjar bli lite lättare ofta blir väldigt aktiva och glada. Jag hoppas att så är fallet här.
 

Ikväll var det gul paprika och sockerärter som stod på menyn. Det är nog bara för mig att acceptera att inget av mina nuvarande marsvin har särskilt mycket till övers för sockerärterna. Annat var det med Kola. Åh, så gott han tyckte det var!


Kolas 3-årsdag


Den gula paprikan är populär, men efter en liten stund började Daisy sniffa i luften och satte fart mot förpackningen med babyplommontomater. Jag sköljde av en som jag erbjöd henne och det var en favorit minsann! :-)



 

God natt!

 
 
Susanne

Susanne

18 januari 2012 23:16

Daisy- sååå vacker du är ! Ja- att få röra sig över större ytor är härligt! Zeke kör fortfarande racer varv när jag släpper ut dem när jag kommre hem.

http://wildawilmaochtanterna.blogspot.com

 
Ingen bild

marsvinsliv

19 januari 2012 20:38

Tomat är nog mina skrikisars favorit oxå! Söt hon var som slickade rent fingrarna=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards