Spike & Co.

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Marie - 2 juli 2009 09:45

Jag passade på att väga killarna nu på morgonen. Resultatet blev:


- Dumle, 1120 g

- Kola, 1210 g


Jag hade lite otur på dressyrkursen igår. Dagen innan hade vi kollat över skorna på hästarna, för en del hade tappat skor och var ömfotade så att vi inte kunde rida ut. Ricoh såg jättebra ut på alla fyra och fick gå ut i hagen över natten till skillnad från de kompisar som fick stanna inne i väntan på hovslagaren.


När jag gjorde iordning honom inför gårdagens ridpass så upptäcker jag att skon på höger bak har bockats ut lite från hoven neråt på utsidan. Instruktören försökte få bort skon, men den satt verkligen som berget. Den gick inte att få av utan det enda hovslagarvertyg vi saknade. Hon avgjorde att han inte kunde skada sig av skon, så jag fick sitta upp så skulle vi se hur han reagerade. Det gick bra i de inledande varven i skritt, men så fort vi började trava så märktes det att det inte kändes bra för honom. Det var bara till att sitta av och ta in honom i stallet igen. Stackarn! :-(


Han har stått inne i natt så att stallchefen ska ta av, rätta till och sätta på skon igen idag. Håll tummarna för att det bara var skon som gav honom obehag så att jag kan rida med idag som är sista dagen!


Ha en underbar dag i solen alla! Själv skall jag... städa... :-S

Av Marie - 2 juli 2009 00:02

Min fine Ricoh i mitten


Jag på hästryggen


Lite skrittning ute i väntan på att gruppen före skall bli klara


Vätskepaus


Vackra Valiska


Gruppbyte


Tomos


Tintin


Stanley


Treasure


Cameron får duschvattnet avskrapat


Den störste tror han är liten som en hundvalp


Cameron, runt 180 cm i mankhöjd, gillar verkligen att kela


VF (Västra Frölunda Indian)


Lilla Lady


Tomos


På väg till hagen med Bakarat i täten


Efter man blir utsläppt...


...så måste man bara rulla!


 Här kommer kompisarna som var kvar i hagen


Cameron kliar sig på magen


 Lady lägger sig...


 ...och rullar...


...och rullar...


...och rullar...


...och reser sig...


...för att sedan skaka på sig som en hund :-)


Treasure vill också rulla...


 ...och rulla...


...för att sedan skaka dammet ur pälsen


"Kliar du mig så kliar jag dig" , säger Bertil


"Hej då", säger Ricoh som får stanna inne för att få en sko tillrättad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards