Spike & Co.

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Marie - 31 juli 2009 18:21

Äh, det blev visst ett inlägg till.


Jag satt och läste igenom mina gamla inlägg och hittade på ett ställe att jag skrivit att killarna rör på sig mer när det är mycket saker på liten yta. Det var jag bara tvungen att testa igen och mycket riktigt.

Fast när jag provar med Bobo lägger han sig bara på en fläck i villervallan och är helt nöjd med det. Han rör på sig mer när jag sprider ut maten i hans semesterbur. Han älskar att böka omkring och leta i spånet!


Mycket saker på liten yta - fast på bilden vilar alla tre killarna


Inredningen i buren är en favorit i repris då Dumle fullkomligt älskar att springa racer från kartonghuset i mitten, runt den orangea lådan och tillbaka igen! :-)


Jag fick ett infall och släppte ihop alla tre killarna på golvet bara för att se vad som hände.

 De nosade för fulla muggar. Bobo och Kola avfärdade varandra ganska snabbt sedan klättrade Bobo praktiskt taget upp på Dumle. Dumle kapitulerade (han är ju faktiskt över tre år yngre än Bobo) och sedan klev Bobo ner och pussade intensivt på Dumles öra innan de övergick till att utforska omgivningen. Naturligtvis så la batteriet av efter första fotot så jag fick ingen bild på det fina öronpussandet.


Hej!


Dags att severa middag tyckte jag och den intogs sida vid sida i harmoni.


Paprika är gott


Får jag lov att presentera - Dumle med Elvisläppen!


När Dumle var mätt så övegick han snabbt till att utforska de nya vidderna som erbjöds.


Här borta brukar det vara stopp, säger Dumle


Det bor allt en liten äventyrare i vår lillkille! :-)


Gympadojjor... spännande!

Av Marie - 31 juli 2009 15:21

Argh! Hade skrivit ett lååångt inlägg och så la bloggagratis fötterna i vädret. Ja, ja, bara till att börja om.


Nu har jag äääntligen semester!!! :-) Imorgon stoppar jag J, barnens kompisar J och F plus alla tre grisarna i bilen och åker till landet. A väntar redan där tillsammans med mormor och morfar.

Åh, vad skönt det skall bli att vara lite ledig från jobbet! Fast jag har inga som helst illusioner om att jag kommer få vila den närmsta veckan med fyra barn och tre grisar. Det blir till att hoppas på bra väder så att både ungar och grisar kan tumla runt i gröngräset och att förbereda med stövlar, regnkläder, spel och pussel om det inte blir så.


Det finns ett jättefint utomhusbassängbad i Oskarström som vi glatt utnyttjar i både sol och regn. Mycket på grund av att det är så smidigt att duscha i deras omklädningsrum istället för att alla skall vänta på sin tur och varmvatten i vårt lilla badrum på landet. I alla fall så brukar barnen inte banga för att bada bara för att det regnar lite ;-)


Jag hoppas på en välfylld kamera att visa upp om en vecka för jag tvivlar starkt på att jag hinner logga in på datorn fram tills dess. Här får ni lite "inför-semestern-bilder" på grisarna att titta på så länge.


Ha en trevlig vecka allihopa och kram på er!


Fina Bobo


Suddiga Bobo :-)


Tittut här...


...och tittut där


Ringdans


Går gångjärn att äta?


Hur smakar dina jeans, matte?

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards