Spike & Co.

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Marie - 17 juli 2009 13:29

I lördags var vi tre förväntningsfulla marsvinsentusiaster som sammanstrålade från olika delar av Sverige hemma hos Humlan med sambo i Växjö.


Det var en lite konstig känsla att träffa de andra. Jag har ju tagit del av deras liv via Marsvinsnätet i ett drygt halvår, så även om vi inte hade setts förut så kände jag ju de andra. Till viss del i alla fall. Deras marsvin är jag ju verkligen du och bror med! :-)


Humlan, Madoria, Marie och Flisan


När vi stoppat in marsvinen i sina låneburar och fått presentera oss lite närmare för varandra och klämt och känt på alla tolv marsvinen så blev vi bjudna på jättegod kycklingsallad med hemgjord dressing och varma bröd. Det var inte tyst många sekunder trots att vi åt.


Även marsvinen fick gourmetmat hemma hos Humlan


Humlan, som var på hemmaplan, har fem fina grisar i flock plus lilla gammeltanten Maja som inte vill bo med någon annan utan trivs bäst för sig själv. Till min stora bedrövelse inser jag att jag glömde fotografera lilla tanten! :-(


Lillemo, My-My, Ingvar, Ebba och lilla Ingrid - "Fem på nya äventyr"


Ingvar är en stilig bjässe som håller stenkoll på alla sina damer.


Ingvar den stilige


Klockan gick väldigt fort så innan vi visste ordet av hade Humlan trollat fram te och underbar cheesecake med färska jordgubbar.


Hej kompis! Kola och Dumle i soffan


Till allas vår stora förvåning så var det ingen av killarna som "went bananas" över att det var en massa tjejer närvarande och de andra killarna sågs tydligen inte heller som några konkurrenter utan bara som några spännande kompisar att vara nyfikna på.


Madorias Wilma (eller ja, Wilmas rumpa i alla fall) och Ebba


Lilla Wilma var den minsta lilla grisen på träffen, bara åtta veckor gammal.


Wilma från en vackrare vinkel


Eftersom jag bara har hållit i ett marsvin innan mina egna så var det en helt ny erfarenhet att få hålla i maffiga rexar.


Flisans marsvin bröderna George och Fred - döpta efter tvillingarna i Harry Potter


Senare på kvällen brassade Humlan med sambo på lite fläskfilé med potatissallad som vi stoppade i oss i soffan med King-Kong på TV:n. När vi till slut kände oss redo att lägga oss så drog jag "soffan" som sovplats. Humlan sa att om marsvinen blev för högljudda på morgonen så kunde jag stoppa till dem en morot.

Tjugo i sju på morgonen var jag så pass väckt att jag tyckte det var dags. Efter moroten så vaknade alla marsvinen till så jag högg My-My (som knep en särskild plats i mitt hjärta) och låg och läste med henne på magen ända tills huliganen Ingrid hoppade in till Maja (vars gallerbur var utlånad) och skrämde halvt livet ur henne. Då var det Maja som fick komma upp på magen istället. Mysigt värre! :-)


Min bästa bild från träffen. Flisan som håller i Lillemo -tror jag!


Efter god frukost med de andra (utom Madoria med tjejer som åkte hem redan på kvällen) så styrde killarna och jag kosan mot landet i Halland igen för att återförenas med familjen. Trötta och mycket nöjda.


Tack Humlan med sambo, Madoria och Flisan för en mycket trevlig träff!



Av Marie - 17 juli 2009 13:24

Vi har fått små gäster här hemma i form av de ursöta gerbilerna Yin och Yang. De skall bo hos oss en vecka medans deras familj är på semester. Jag säger bara en sak. De som tycker det är svårt att fotografera marsvin skall inte ge sig på gerbiler!!! ;-)


Yin & Yang

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards