Spike & Co.

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Marie - 27 juli 2009 22:43

De är verkligen två helt olika individer mina små killar. När Dumle säger "tomejto" så säger Kola "tomato" :-)

 Dumle äter broccoli med stammen först och han är prydlig, måttlig och systematisk i sitt ätande.


Mmm, broccoli


Kola däremot väljer att starta med buketten. Han glufsar och tuggar och dräller precis överallt så länge det finns något kvar.


 Min broccoli!!!


Idag fick de smaka på färsk majs till efterrätt. Gott! sa killarna. Blasten som de fick till lunch var också smaskens! :-)


Delar broderligt <3


Jag har haft lite av en filmkavalkad nu när jag är ensam hemma. I fredags tittade jag på Wild Child, igår blev det Twilight och nu skall jag ta med mig Kola och titta på Seven Pounds... och om tre arbetsdagar börjar semestern! *mys*

Av Marie - 27 juli 2009 11:39

Ja, han blir lite modigare för var dag våran Bobo. Idag satte jag mig mitt på köksgolvet med Bobo i knät när killarna var ute och sprang. Alla tre var lite nyfikna. Sedan lät jag Kola och Bobo nosa lite på varandra på golvet. Det var tyst och lugnt och de nosade varandra på nosen och "testade" lite. Sen gick Kola iväg.


 Mycket yta för Bobo


Jag satte ner Bobo bredvid mig och när han började "snacka" med mig blev Dumle jätteintresserad och började själv snackandes närma sig lite långsamt. Det blev ett himla nosande och pussande och jag tror att Bobo blev jätteförälskad i Dumle. De började gå runt, runt och uppvakta varandra. Där avbröt jag för jag vet inte riktigt om det skulle urarta.


 Mycket nytt är det


Den stora fördelen med mötet är att Bobo blev lite piggare och lite mer intresserad av det runt omkring honom. Han började till och med nosa efter gurkbitarna som jag placerade ut åt honom efter att jag stängt in mina killar.


Gurka!


Jag satte mig på en stol och studerade honom och en liten stund så undersökte han den närmaste omgivningen.


 Det är något som luktar gott här


Det skall nog gå att få Bobo lite nyfiken vad det lider :-)

Det blir mycket Bobo nu, men Dumle och Kola får allt en del uppmärksamhet också. Jag glömmer inte mina egna guldklimpar! ;-)


Mer gurka

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards