Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Semester!

Av Marie - 31 juli 2009 15:21

Argh! Hade skrivit ett lååångt inlägg och så la bloggagratis fötterna i vädret. Ja, ja, bara till att börja om.


Nu har jag äääntligen semester!!! :-) Imorgon stoppar jag J, barnens kompisar J och F plus alla tre grisarna i bilen och åker till landet. A väntar redan där tillsammans med mormor och morfar.

Åh, vad skönt det skall bli att vara lite ledig från jobbet! Fast jag har inga som helst illusioner om att jag kommer få vila den närmsta veckan med fyra barn och tre grisar. Det blir till att hoppas på bra väder så att både ungar och grisar kan tumla runt i gröngräset och att förbereda med stövlar, regnkläder, spel och pussel om det inte blir så.


Det finns ett jättefint utomhusbassängbad i Oskarström som vi glatt utnyttjar i både sol och regn. Mycket på grund av att det är så smidigt att duscha i deras omklädningsrum istället för att alla skall vänta på sin tur och varmvatten i vårt lilla badrum på landet. I alla fall så brukar barnen inte banga för att bada bara för att det regnar lite ;-)


Jag hoppas på en välfylld kamera att visa upp om en vecka för jag tvivlar starkt på att jag hinner logga in på datorn fram tills dess. Här får ni lite "inför-semestern-bilder" på grisarna att titta på så länge.


Ha en trevlig vecka allihopa och kram på er!


Fina Bobo


Suddiga Bobo :-)


Tittut här...


...och tittut där


Ringdans


Går gångjärn att äta?


Hur smakar dina jeans, matte?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards