Spike & Co.

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Marie - 16 november 2010 09:49

De är väldigt olika i sitt förhållande till tjejerna, Arvid och Kola. Arvid söker aktivt upp dem och blir exalterad när han inser att de verkligen finns där.


Det luktar gott här. Tjejer?  


En bild lite ur fokus som visar Arvids tjejletande  


Här luktar det tjej!


Kola verkar inte bry sig om dem över huvud taget. Hera blir totalt ignorerad.  


  


Vad är det som luktar?  


Först när jag satte ner Linnea vid Kola så satt han blick stilla. När hon börjar gå förbi honom så sträcker han försiktigt fram nosen och sniffar lite.


Vem är du?


Jag tror att han är skitskraj helt enkelt. Han har ju de två sammandrabbningarna med Cayenne och Arvid i färskt minne.


Så fort Linnea står med nosen mot honom så låtsas han inte direkt om henne. Kola hacka lite tänder och höjer nosen en aning när hon rör på sig. "Vad menar du?" ser Linnea ut att säga.


När Kola sedan börjar gnaga på den gula pluttspaden så det skramlar så tycker Linnea att det är lite läskigt och detta gör nog att Kola tycker att hon är mindre läskig och börjar röra sig mer fast utan att ta någon direkt notis om henne.


Jag tror att min plan på att sätta Kola och Linnea med galler emellan om någon vecka blir bra. Då får han tid och vänja sig vid henne och skaffa lite självförtroende. Arvid får gå likadant med Hera. När det sedan är dags för ihopsättning och att Arvid flyttar så har han kanske kommit dit att Hera inte heller verkar så skrämmande.


För övrigt så känns Kola som sig själv idag om än lite försiktigare än vanligt. Han bajsar bra och åt lite paprika igår kväll och tuggade även på vitkålen i morse. Hö äter han och det har även slunkit ner några pellets. Jag har slutat mata med CC.


Arvid äter bra, men jag är inte riktigt nöjd med mängden pluttar ännu, så magmassage och lite kortare golvtid då och då tänker jag fortsätta med ett tag till.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards