Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Vinter i Göteborg

Av Marie - 2 december 2010 02:15

Nu har det faktiskt blivit riktig vinter här i Göteborg. Ofta består vinter här av ett förlängt höstrusk som sedan övergår i regnig vår, men nu har vi både fått sol, minusgrader och snö! :-)


Min absoluta favoritvintertemperatur i Göteborg är -6 grader. Mellan 0 och -5 är det en så fruktansvärt fuktig och rå kyla som skär genom märg och ben, så den där sista lilla minusgraden är som bomull för själen! ;-D Nu har vi ju i och för sig fått känna på både 10 och 11 minus, och det är väl OK så länge det inte blåser, men det brukar det ju oftast göra.


Det börjar ordna upp sig i marsvinlivet här hemma. Igår fick Roxy flytta hem igen och när jag vaknat efter att ha sovit efter nattskift idag så skall Linnea få flytta in till Kola. Det skall bli så spännande!!! Hera får vänta tills de första två fått ett dygn på sig att komma underfund med varandra.


Kola är verkligen sitt gamla vanliga jag nu. Han hänger över hus och kanter när det vankas mat och Roxy som kunde härja fritt i början fick allt några tillrättavisningar de sista dagarna. Han har börjat gå upp i vikt nu också. Det är nog det som känns bäst av allt! :-)


När jag städade burarna i söndags så bestämde sig Kola för att det var dags att presentera sig. Han hoppade helt fräck in till Hera och Linnea i den nystädade buren innan jag hade satt tillbaka gallret. Så här i efterhand så tror jag att en brunstande Hera kan ha varit huvudorsaken, för det var bara henne han var intresserad av.


Tjena snygging. Här kommer jag!


Luktar gott gör du också


Till min stora förvåning så var det Hera som hoppade upp på Kola och inte tvärt om! Fast, det är klart, det verkar vara Linnea som bossar tjejerna emellan, så Hera är väl den som är mest intresserad av att "stiga i graderna".



Det är helt klart en hel del nytt att lära nu när det är tjejer med i bilden!       

 
 
Susanne

Susanne

2 december 2010 14:29

Hihi- ja det är en hel del nytt med tjejjer också , brunst är cirkus tajm! Här jagar Wilma Persilja tanten med entusiasm.
Mne det är bar kul att de faktiskt gör sina Marsvins beteenden sinemellan - de mår ju bra av det.
Så bra att Kola verka vara sig själv igen nu.

http://wildawilmaochtanterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards