Spike & Co.

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Hera 3 år!

Av Marie - 26 mars 2011 08:21

    


Idag fyller fina, fina Hera 3 år enligt hennes uppskattade födelsedag. Hon är inget rasmarsvin utan en blandis med både långhårets maffiga ansikte, mjuka päls och korthårets fördelar med lite lättare pälsvård. Hon är härligt fluffig som Irenes son kallar det.


Kolla in mameluckerna!  


Hon är mysig och nyfiken och har nu en passionerad kärleksaffär med mannen i flocken. Om hon tycker att hon blir orättvist behandlad så låter hon alla få veta detta med klar och gnällig röst! ;-)


Här är ett urklipp från Eragons dagen efter lilla älsklingen hittades (med Irenes tillåtelse naturligtvis):


"Hera, himmelens drottning fanns i Kortedala

24/9-2010 Igår fångade Jahan in ett litet lösspringande marsvin på gräsmattan utanför Kvartsekelsgatan.

lite blyg då...

Han ville inte namnge henne så jag gav henne namnet Hera. Himmelens gudinna eftersom hon sprang under bar himmel.

Hera är tuff, hon fick efter en snabb bekantskap med flocken (jag hämtade upp henne på väg hem) avbrytas eftersom hon ansåg att Kafka var en mes. För att skydda barn & gamla (Daisy, Mason, Rube & Rosa) var Heras natt därför i avskildhet och idag ska hon med ner till omplaceringen. I soffan i gårkväll kuttrade, åt och kissade hon så direkt livrädd är hon absolut inte. Jag vågar påstå att hon tills helt nyligen varit någon ganska kära djur. Troligen ensamdjur. I bur. Krökta framklor, nyklippta bakklor och röda trampdynor.

Vilken av kastraterna i omplaceringen som ska få äran att få en gudinna till flockmedlem...tja vi får se. Linus eller kanske Älskling eftersom Banditen & Simon behöver träna mer innan hårda nötter serveras. Måns har sjukgänget så där ska inte störas. Hera har nämligen väldigt hög uppfattning om sig själv. Skulle tro att den liknar boxarens Muhammad Alis."


Hipp, hipp hurra för Hera!!! :-D


P.S Det blir gurk- och morotstårta med babyplommontomater ikväll eftersom jag jobbar till klockan 19. Bilder kommer senare...

 
 
Elin

Elin

26 mars 2011 09:16

Åh kalas igen, grattis fina Hera!

http://www.humlansmarsvin.se

 
Ingen bild

Flemming

26 mars 2011 09:17

God morgon Hera och grattis på födelsedagen !
Marie, det är dags för mer Cupcakes…

 
Camilla

Camilla

26 mars 2011 11:01

Hipp, hipp HERRA!! på din födelsedag, Hera. ;-) önskar Kringelkroksligan.

http://kring.kringelkroken.se/blogg

 
Hanna

Hanna

26 mars 2011 15:46

Stort grattis Hera!

http://abicos.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

26 mars 2011 20:55

Grattis Hera!

http://bobosbubbar.blogspot.com

 
Ingen bild

Rose-Marie

26 mars 2011 21:53

Grattis Hera på födelsedagen!

 
Ingen bild

Astrid

27 mars 2011 09:00

Grattis Hera!

 
Eleni

Eleni

27 mars 2011 12:38

Grattis söta marsvinstös!

http://www.wakuweb.cybersite.se

 
Ingen bild

Erika med Fridolf och Frode

28 mars 2011 10:04

Grattis fina Hera !

 
Irene

Irene

2 april 2011 06:13

bättre sent än aldrig -grattis snyggo!

http://www.eragons.se

 
Ingrid

Ingrid

3 april 2011 13:37

Ojoj, så dåligt att jag inte har bättre koll! Grattis i efterskott, fina Hera! =D

http://www.blandmolne.se

 
Ingen bild

Anna

5 april 2011 11:26

Jag är inte heller så snabb... Fördelen med beräknade födelsedagar tycker jag är att man kan fira dem lite i parti och minut. Okej, okej, det var den sämsta ursäkten någonsin. Puss på Hera med försenade gratulationer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 31 oktober 2014 20:19


Idag har lilla Kira äntligen flyttat hem till oss! :-)   Jag tog Spike med mig i transporten för att hon skulle känna sig lite tryggare på resan, sedan blev det vägning...   Stor...    ...och liten.    ...fotografering...   ...

Av Marie - 23 oktober 2014 23:04

Idag är Kira fyra veckor gammal och enligt Agria gammal nog att försäkras. Ett steg närmare flytt hem till oss!     Här är en bild från andra gången jag var och hälsade på lilla guldklimpen...     ...och här är en från tredje gången...

Av Marie - 26 september 2014 15:27

Hej. Jag heter Kira och är det senaste tillskottet till Spike & Co. Min mamma Freja kom in för omplacering på Eragons tillsammans med min pappa Simon.   Mamma Freja   Pappa Simon   Eftersom min pappa var okastrerad fick min mamma st...

Av Marie - 26 september 2014 00:00

Den här tjejen... ...kommer om sex veckor... ...bli gladare än ärtplättsglad... ...för då kommer den här tjejen... ...vara sex veckor gammal och få flytta hem till oss och bli en riktig bus- och sprallkompis. Det är efterlängtat! ...

Av Marie - 19 februari 2014 14:33


 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards